پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۶۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
در استقبال از یلدای ایرانی

دست‌دوزهای یلدایی مهمان نگارخانه معرفت می‌شوند

نگارخانه فرهنگ‌سرای معرفت به مدت یک هفته میزبان دست‌دوزهای پارچه‌ای بانوی کارآفرین و هنرمند پری رستمی می‌شود.

دست‌دوزهای یلدایی مهمان نگارخانه معرفت می‌شوندبه گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای معرفت ،نمایشگاه دست‌دوزهای پارچه‌ای سنتی و محلی با محوریت عروسک‌ها و فضای سنتی خانواده‌های ایرانی در شب یلدا  از  22 تا30 آذر ماه  از ساعت 8 تا 18 در نگارخانه معرفت دایر است .

در این نمایشگاه آثار کارآفرین نمونه ،پری رستمی شامل عروسک‌های پارچه‌ای برگرفته از شخصیت‌های اقوام ایرانی و فضاسازی سنتی خانواده ‌های ایرانی به خصوص در شب یلدا به نمایش گذاشته می‌شود.

پری رستمی کارشناس مددکاری خانواده است واین ایده‌ی خلاقانه را با بهره‌گیری از پارچه‌ها و وسایل دورریز با هدف زنده نگه‌داشتن سنت‌های ایرانی، آشنایی نسل جدید با فضای سنتی خانواده‌های ایرانی ، بهره‌مندی از عروسک‌ها ایده‌ای برای بازی و قصه‌گویی به کودکان  و استفاده بهینه از وسایل دور ریختنی پارچه  و چوب  به اجرا در آورده است.

پری رستمی در کنار برپایی نمایشگاه دست‌دوزهای یلدایی، کارگاه هنری ساخت عروسک همراه با قصه‌ گویی و تعمیر عروسک‌های قدیمی را نیز برگزار می‌کند.

 علاقمندان جهت بازدید می‌توانند در تاریخ یاد شده به نگارخانه فرهنگ‌سرای معرفت واقع در بلوار شهران،بعداز زيرگذر شهيدهمت مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44301444 تماس حاصل کنند. 

 

 

نظر شما