جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۷
کد خبر: ۱۳۳۴۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

هنر و کسب وکار با آموزش انواع پتینه در مدرسۀ تابستانی فردوس

کارگاه آموزشی هنر «پتینه‌کاری» با حضور استاد ایرج حیدری‌نژاد در مدرسۀ تابستانی فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

هنر و کسب وکار با آموزش انواع پتینه در مدرسۀ تابستانی فردوسبه گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5، کارگاه آموزشی هنر «پتینه‌کاری» طی 10 جلسه و در قالب مدرسه تابستانی تهران، روزهای دوشنبه و چهارشنبه در فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

در این دوره که در دو بخش تخصصی و مجزای «پتینه روی دیوار» و «پتینه روی اجسام و ظروف» برگزار می‌شود، آموزشهای نظری و عملی لازم برای ورود به بازار کار به هنرجویان داده خواهد شد و از آنان انتظار می‌رود بتوانند روی دیوار یا اجسام و ظروف با متریالهای مختلف، با ایجاد افکتهای متنوع، جلوه‌های زیبا بیافرینند.

«پتینه‌کاری روی دیوار» یکی ازروشهای جایگزین رنگ‌آمیزی محسوب می‌شود که جذابیت فوق‌العاده و منحصر به فردی دارد و می‌توان روی دیوار و حتی سقف، طرح‌های جذاب ایجاد کرد و ظاهری متفاوت و خاص به محیط بخشید. در این کارگاه، هنرجویان برای ورود به بازار کار آموزش‌های لازم را در خصوص رنگ‌شناسی، رنگ‌آمیزی حرفه‌ای، شناخت و ترکیب متریال، ایجاد بافت و حجم‌سازی، کهنه‌کاری و ... می‌بینند و در هر جلسه یک نمونه کار عملی ارائه خواهند داد.

«پتینه روی اجسام و ظروف» نیز یکی از هنرهایی است که با توجه به علاقۀ ایرانیان به هنرهای سنّتی می‌تواند پاسخگوی حس زیباپسندی و ایجاد فضای سنّتی و کهنه‌نمایی و ... در فضای مدّ نظر باشد. در این کارگاه نیز شناخت متریال و ابزار، رنگ‌شناسی و رنگ‌آمیزی، ترکیب رنگ و متریال و شیمی کاربردی، کالرواش، آبکاری، کهنه‌کاری، آنتیک‌کاری، ماربل کروم، کهنه فلز و ... به صورت نظری و کار عملی آموزش داده خواهد شد.

کارگاه آموزشی هنر پتینه‌کاری با هدایت استاد ایرج حیدری‌نژاد، از ساعت 9 تا 13 روزهای دوشنبه و چهارشنبه به مدت 10 جلسه برگزار خواهد شد و بازدید از موزۀ گلستان و اجرای کار در فضای اردویی از بخش‌های جذّاب آن خواهد بود. در پایان دوره، ضمن برپایی نمایشگاه گروهی از آثار هنرجویان، به شرکت‌کنندگان گواهینامۀ معتبر اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره می‌توانند به واحد آموزش فرهنگسرای فردوس، واقع در: فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44000203 تماس بگیرند.

نظر شما