جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۲۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

کارگاه آموزشی «دیابت و رژیم غذایی» در فرهنگسرای ابن‌سینا

کارگاه آموزشی «دیابت و رژیم غذایی» با حضور سهیلا حسن زاده کارشناس، دوشنبه ۲۵ دی در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.
کارگاه آموزشی «دیابت و رژیم غذایی» در فرهنگسرای ابن سینابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کارگاه آموزشی «دیابت و رژیم غذایی» با حضور سهیلا حسن زاده متخصص داخلی و دیابت، عضو درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن دیابت ایران دوشنبه ۲۵ دی در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود. 

هدف از برگزاری کارگاه آموزشی «دیابت و رژیم غذایی» آشنایی با راه‌های مدیریت و کنترل دیابت از طریق تغییرات در عادت‌های رژیم غذایی است. آگاهی از ابتلا به دیابت می تواند در ابتدا بسیار دلهره آور، سخت و طاقت فرسا باشد اما پس از شناخت این بیماری و ایجاد تغییرات لازم در شیوه زندگی برای کنترل و مدیریت دیابت، پذیرش آن بسیار ساده ترخواهد شد. به همین دلیل داشتن اطلاعات کافی در مورد رژیم های غذا، داروها، ورزش، امکانات جامعه و مراقبت هایی که افراد دیابتی باید از خود داشته باشند، بسیار مهم است.

در ایران دوازده درصد جمعیت بالای هجده سال در معرض دیابت هستند و در این میان زنان بیش از مردان در معرض خطر هستند. تاکنون هیچ درمانی برای بیماری دیابت یافت نشده است، اما بیشتر مردم می توانند با یک مدیریت مناسب و کنترل صحیح این بیماری، از یک زندگی کامل و فعال برخوردار بوده و از عوارض دراز مدت دیابت در امان مانده یا آن را به تاخیر بیندازند. برای اطمینان از حداکثر سلامتی ممکن ، بیماران دیابتی و خانواده های آنان باید اطلاعات  کافی در مورد دیابت داشته باشند.


فرهنگسرای ابن سینا در شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی ، جنب شهر کتاب ابن سینا واقع شده است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با فرهنگسرای ابن سینا به شماره های تماس88366366 تماس بگیرند.


نظر شما