پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۴
کد خبر: ۱۳۷۵۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
در سی امین نشست کانون عکاسی مینیمالیسم بررسی شد

مدهوش سوژه نشوید آگاهانه عکاسی کنید

برای درک بهتر عکاسی مینیمالیسم در فلسفه مینیمالیسم پژوهش کنید و سبک زندگی مینیمالیستی را یاد بگیرید به شما کمک خواهد کرد عکس هایی با تفکر عمیق مینیمالیستی ثبت کنید .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این بخشی از سخنان علیرضا باقری ثانی عکاس موفق مینیمالیسم در نشست " آموزش عکاسی مینیمالیسم بود که روز گذشته توسط کانون عکاسی شفق برگزار شد.

وی در ادامه افزود: " هیچ چیزی در قاب مینیمالیسم بی دلیل وجود ندارد و تمام عناصر آگاهانه و در خدمت سوژه اصلی وجود دارد و فضای منفی کلیدی ترین عنصر عکاسی مینیمالیسم است "

باقری ثانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره عکاسی مینیمالیسم گفت: " رنگ های اصیل مینیمالیستی رنگهای پاستلی و رنگ های آرام است و یا تک رنگ یا سیاه و سفید در مجموع در این سبک عکاسی در طیف رنگ های محدود استفاده می شود.

مفهوم در این سبک باید ساده در عین حال قانع کننده باشد یعنی با مخاطب تعامل فکری و عاطفی ایجاد کند .

با حداقل تجهیزات با یک موبایل با کیفیت مطلوب یا دوربین های کامپکت یا دوربین DSLR با یک لنز 50mm که مشابه ترین لنز به دید انسان است می شود عکاسی مینیمالیستی را انجام داد

وی در ادامه برای ایجاد شناخت بیشتر درباره فلسفه مینیمالیسم از فواید زندگی مینیمالیستی گفت:

کاهش استرس و اضطراب، افزایش بهره وری و تمرکز، صرفه جویی در هزینه، ساده سازی زندگی، افزایش آرامش و خلوص زندگی

کاهش مصرف و تولید زباله ، افزایش آگاهی و شناخت ارزش های زندگی.

باقری ثانی در این جلسه تاکید داشته‌اند که یک عکاس مینیمالیسم جدا از فراگیری تکنیکهای این سبک عکاسی باید کاملا با تفکر مینیمالیسم آشنا باشد .

در ادامه جلسه با نمایش عکسهای خود از مجموعه زندگی پیچیده که در سبک مینیمالیسم مفهومی درباره فرایند تولید آنها توضیحاتی ارائه کرد که شیوه عکاسی مورد علاقه او خلق کردن است که از سه مرحله تشکیل می شود :

ایده پردازی

عکاسی

ویرایش

وی درباره اجرا پروژه هایش افزود : یک عکاس مینیمالیسم تا حد امکان حذف می کند، که مرحله اول با انتخاب مکان عکاسی مناسب و خلوت از فضای شلوغ بصری اجتناب می کند

مرحله دوم در زمان عکاسی با انتخاب زاویه مناسب دوربین خود چیزهای اضافه را از قاب خارج می کند، مرحله سوم در ویرایش چیزهای اضافه را حذف می کند.

در پایان این جلسه باقری ثانی به پرسش های حاضران پاسخ داد .

جلسات کانون عکاسی شفق دو هفته یک بار روز های سه شنبه در خانه موزه شریعتی برگزار می شود


نظر شما