پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۳۷۵۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

دهمین نشست بچه‌های رستا در دبیرستان انرژی مثبت برگزار شد

دهمین نشست بچه‌های رستا، روز سه‌شنبه ۳ بهمن‌ماه با حضور علی عامری جامعه شناس در دبیرستان پسرانه انرژی مثبت با موضوع مهاجرت برگزار شد.

دهمین نشست بچه‌های رستا در دبیرستان انرژی مثبت برگزار شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این نشست ابتدا کارشناس برنامه در خصوص مهاجرت خوب یا بد!؟ مواردی را مطرح نمودند. سپس با طرح سوال پیرامون مزایا و معایب مهاجرت از جمله مشکلات، سختی‌ها، خطرات و واقعیت‌های مهاجرت و همچنین علل، ضرورت و اهداف مهاجرت از حاضرین خواسته شد؛ نقطه نظرات خود را بیان نمایند.

نوجوانان ابتدا نظرات خود را بیان نمودند و در ادامه حاضرین به دو گروه موافق و مخالف تفکیک شدند؛ که در هر ردیف به صورت چهره به چهره به ابراز دیدگاه خود و متقاعد ساختن طرف مقابل پرداختند.

در ادامه با نتیجه‌گیری از مباحث مطرح شده به این جمع بندی رسیدند که همه در هر جایگاهی که هستند برای پیشرفت کشور، باید تمام سعی و تلاش خود را بکار گیرند و در صورتی که با مهاجرت بتوان تکنولوژی و علومی را برای خدمت به سایر هموطنان داخل در پی داشته باشد خوب است؛ ولی اگر این سرمایه‌های انسانی باز نگردند نه فقط به زیان کشور بلکه به سود سایر کشورها خواهد بود. همگی اتفاق نظر داشتند؛ سیاستگذاری کشور بایستی در راستای بهره‌گیری حداکثری از پتانسیل‌های موجود شامل: نیروی انسانی، منابع طبیعی، سرمایه‌های خدا دادی، امکانات و ...باشد، تا بتوانیم در آینده به عنوان کشوری مهاجر پذیر از سراسر دنیا شناخته شویم.

نظر شما