پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۳۷۵۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
اتفاق نظر بچه‌های رستا در پایان دهمین نشست منطقه پنج:

«می‌مانیم و ضعف‌های کشورمان را برطرف می‌کنیم»

دهمین نشست گفتگومحور بچه‌های رستا در منطقه پنج با موضوع «رفتن، همیشه بهترین انتخاب نیست»، سه‌شنبه، سوم بهمن در خانه‌فرهنگ میثاق برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ دهمین نشست گفت‌وگو محور نوجوانان از سری برنامه‌های بچه‌های رستا در منطقه پنج، با موضوع «رفتن، همیشه بهترین انتخاب نیست»، روز سه‌شنبه، سوم بهمن از ساعت ۱۵:۳۰ در خانه‌فرهنگ میثاق برگزار شد.

بچه‌های رستا، در دهمین گردهمایی گفت‌وگو محور خود، پیرامون اینکه آیا رفتن و فرار از مشکلات، بهترین انتخاب پیش روست یا اینکه گاهی باید ماند و مسائل را حل کرد، گفت‌وگو کرده و با نگاه به فرداها، دغدغه‌های آینده‌نگرانۀ خود را در خصوص ساختن آینده‌ای بهتر، با همسالان خود مطرح کردند.

این نشست با حضور مریم صمدی، روان‌شناس و فعال فرهنگی و تربیتی در حوزه‌ نوجوانان برگزار شد، کارشناس برنامه ضمن اشاره به این نکته که سرمایه‌ انسانی مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است، نقش نوجوانان را در این پیشرفت، مهم و تعیین‌کننده دانست و با طرح این مقدمه که در سال‌های اخیر اخبار مهاجرت تعداد زیادی از هموطنان را از رسانه‌ها می‌شنویم، نوجوانان شرکت‌کننده در نشست را با سه پرسش «مهاجرت در کجای زندگی ما قرار دارد؟»، «دلایل مهاجرت چیست؟» و اینکه «آیا رفتن، همیشه بهترین انتخاب است؟» به چالش و گفت‌وگو دعوت کرد.

آنچه در پایان گفت‌وگوها، نوجوانان بر آن اتفاق نظر یافتند این بود که: به عرق ملی و ایرانی بودن تأکید داشتند و علت اصلی مهاجرت را بحران هویت دانستند. نوجوانان رستا راه حل برون‌رفت از این بحران را مطالعه تاریخ کشورمان می‌دانند که آگاهی به اصالت را به دنبال دارد و کمک می‌کند به خودآگاهی واقعی برسیم.

نوجوانان رستا اذعان داشتند: انتقاداتی که به کشورمان ایران داریم، دلیل بر این نیست که عرق ملی خود را به کشور از دست بدهیم. ما می‌خواهیم بمانیم و ضعف‌های کشورمان را برطرف کنیم. اگر هم به هر دلیلی از ایران برویم، با قدرت برای آبادانی و پیشرفت کشورمان برمی‌گردیم.

دهمین نشست بچه‌های رستا در منطقه‌ پنج به میزبانی خانه‌فرهنگ میثاق برگزار شد. نوجوانان علاقه‌مند برای هماهنگی و شرکت در نشست‌های آتی بچه‌های رستا می‌توانند با شماره تلفن 44058900 تماس بگیرند.

نظر شما