پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۳۷۹۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
یک کارشناس فرهنگی در برنامه قصه خیابان‌های انقلاب ۵۷ عنوان کرد:

ادبیات داستانی انقلاب روایتگر هم‌آوایی یک ملت برای آزادی است

یک تسهیل‌گر و کارشناس فرهنگی در ویژه‌برنامه قصه خیابان‌های انقلاب ۵۷، وحدت را یکی از کلیدواژه‌های اصلی ادبیات داستانی انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: می‌توان از یک منظر ادبیات داستانی انقلاب را روایتگر وحدت و همآوایی یک ملت برای آزادی تعریف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ویژه برنامه "قصه خیابان‌های انقلاب" همزمان با دهه فجر با حضور و مشارکت نوجوانان کتابخوان، با محوریت معرفی، نقد و بررسی ادبیات داستانی انقلاب اسلامی با مشارکت کانون دختران مَهرا در کتابخانه استاد حکیمی برگزار شد.

در این برنامه نوجوانانی که کتاب‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی اعم از رمان یا مستندهای تاریخی مطالعه کرده بودند به بازخوانی آثار پرداختند و وحید شمسعلی کارشناس برنامه درباره کتاب‌های این حوزه توضیحاتی نقادانه ارایه کرد.

این کارشناس فرهنگی عنصر وحدت را یکی از کلیدواژه‌های اصلی داستان‌های انقلاب برشمرد و گفت: در کنار مفاهیمی هم‌چون مبازره با استبداد، حق‌‍طلبی و رهبری هوشمندانه که در داستان‌های انقلاب دیده می‌شود روایت وحدت و هم‌آوایی ملت ایران برای کسب آزادی و استقلال نیز بسیار پررنگ است.

وی به نوجوانان شرکت‌کننده در این برنامه توصیه کرد در انتخاب و مطالعه آثار داستانی انقلاب، کتاب‌هایی را گزینش کنند که مستند به داده‌های تاریخی باشد تا به برداشتی متقن و درست از وقایع و اهداف انقلاب برسند.

در این برنامه هم‌چنین با برپایی یک نمایشگاه جنبی، کتاب‌هایی با موضوع رویدادها و چهره‌های نقش‌آفرین انقلاب اسلامی به نوجوانان معرفی شد.

ویژه‌برنامه "قصه خیابان‌های انقلاب" روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه جاری ساعت ۱۶ تا ۱۷ در کتابخانه استاد حکیمی منطقه ۱۸ واقع در شهرک ولیعصر(عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی، فرهنگسرای خاتم(ص) میزبان نوجوانان بود.

نظر شما