پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۳۸۳۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

معرفی نوجوانان برگزیده‌ی منطقه ۵ در جشنواره «قصه ایران آینده»

نوجوانان برگزیده‌ شرکت‌کننده در جشنواره‌ قصه ایران آینده، پس از داوری آثار دریافتی، معرفی شدند و هدایای خود را دریافت کردند.

معرفی نوجوانان برگزیده‌ی منطقه ۵ در جشنواره «قصه ایران آینده»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ پس از بررسی و داوری آثار دریافتی جشنواره‌ قصه ایران، نوجوانان برگزیده‌ جشنواره در منطقه پنج تهران، معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

در جشنواره قصه ایران آینده که به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۲۰ دی تا ۲۲ بهمن ماه با هدف شناسایی و کشف نوجوانان مستعد و علاقه‌مند در حوزه‌ قصه‌نویسی، قصه‌گویی، روایتگری و هدایت قوه‌ی تخیل نوجوانان برای ترسیم ایران آینده با تمرکز بر ایمان و امید، ویژه‌ نوجوانان متوسطه اول و دوم برگزار شد.

۵۴۳ نفر از نوجوانان مقاطع متوسطه اول و دوم، رویای خود را از ایرانِ سال ۱۴۲۴ به صورت مکتوب یا در قالب فایل‌های صوتی و تصویری به دبیرخانه جشنواره در منطقه پنج، ارسال و در این جشنواره شرکت کردند. از بین آثار دریافتی، ۳۱۶ اثر مربوط به فرهنگسرای فردوس و ۲۲۷ اثر مربوط به فرهنگسرای معرفت بود.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، آثار نوجوانان شرکت‌کننده پیرامون موضوعاتی همچون: آینده‌ی من هیچ وقت تاریک نیست! من آینده ایران را می‌سازم! رویای من در ایران آینده! از فردای ایرانم می‌گویم! قصه‌ ایران در سال ۱۴۲۴ و ... بود. پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی توسط گروه داوری، متشکّل از جمعی از کارشناسان حوزه‌ی ادبیات و نویسندگی، تعداد پنج اثر به عنوان برگزیده‌ی اصلی و ده اثر شایسته‌ی تقدیر، انتخاب و معرفی شدند.

نفرات برگزیده‌ی اصلی منطقه پنج عبارتند از: باران شکری، تیروژ سهرابی‌زاده، حلما علوی، فاطمه احمدی و زهرا قربان حسنی. برگزیدگان شایسته‌ی تقدیر نیز عبارتند از: مائده رعد، درنیان حسینی‌پور، سید محمد امین سادات، فاطمه یوسفی‌نژاد، مانی پندآموز، سلاله عسکری، مهتاب علی زینعلی، زینب حسین‌بکی، امیر حافظ آقابابائی و النا نجفی.

بر اساس این گزارش، از نوجوانان برگزیده‌‎ی جشنواره با اهدای لوح و هدیه فرهنگی در جشن گل برای گل که روز شنبه  ۵ اسفند ماه به مناسبت میلاد امام زمان(عج) در شهرک آپادانا با مشارکت و حضور نوجوانان برگزار شد، به صورت ویژه تقدیر به عمل آمد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره‌ها و برنامه‌های شهری و منطقه‌ای، می‌توانند به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی، فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند یا با شماره تلفن 44058900 تماس بگیرند.

نظر شما