جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۶
کد خبر: ۱۳۸۵۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

آیین رونمایی کتاب «جرعه‌ای از آرامش» در فرهنگسرای خانواده

کتاب «جرعه ای از آرامش» در قالب بیست و هشتمین نشست گنجینه خانواده با حضور کاوه مقدم و فاطمه حاج نقی طهرانی (مولفان کتاب) روز شنبه ۱۹ اسفندماه ساعت ۱۴ در فرهنگسرای خانواده معرفی و رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ کتاب «جرعه‌ای از آرامش» نگاهی به تکنیک‌های حمایتی، تسکینی و راهنمای کاربردی برای خانواده‌ای دارای فرزند مبتلابه طیف اتیسم دارد.

در این کتاب می‌خوانیم: در رابطه با اختلال طیف اتیسم به عنوان وخیم و پیچیده‌ترین اختلال روانشناختی و چالش‌های پیش‌رو برای خانواده‌ این کودکان و نوجوانان مطالعات و پژوهش‌های گوناگونی انجام شده و ماهیت و هدف تمامی آنها در وهله اول بهبود روابط و تعامل والدین و دیگر افراد خانواه با فرزندان است. اختلال طیف اتیسم یا درخودماندگی جزو اختلال های فراگیر تحولی است که با اختلال شدید در چند زمینه تحولی نظیر (مهارت‌های کلامی، ارتباطی و تعامل اجتماعی) همراه است و نیز یک سری رفتارها، حرکات، تمایلات و فعالیت‌های بسیار عجیب و غریب نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود که همگی در روند ارتباطی آنها تاثیرگذار است.

سرفصل‌های این کتاب شامل اختلال اتیسم تعاریف و ویژگی‌ها، هنردرمانی و رویکردهای آن در والدین و خانواده‌های کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم و رویکرد درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد"ACT "و شفقت درمانی در خانوادهای طیف اتیسم است.

بیست و هشتمین نشست گنجینه خانواده به همت فرهنگسرای خانواده و همکاری انجمن اتیسم ایران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌ویکم، بوستان شفق، کتابخانه خانواده مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۰۶۸۶۹ تماس بگیرند.

نظر شما