پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۱
کد خبر: ۱۳۸۵۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

پنجمین نشست کانون هنری «دل‌آواز» در فرهنگسرای ابن‌سینا

پنجمین نشست کانون هنری «دل‌آواز» روز پنجشنبه هفدهم اسفند ساعت ۱۳ در تالار ابوعلی سینا فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.
پنجمین نشست کانون هنری «دل‌آواز» در فرهنگسرای ابن سینابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پنجمین نشست کانون هنری «دل‌آواز» روز پنجشنبه هفدهم اسفند ساعت ۱۳ با حضور جواد بطحایی آهنگساز و نوازنده سنتور در تالار ابوعلی سینا فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.

از آیتم‌‎های این نشست می‌توان به اجرای بخش‌های مختلف هنری و ادبی شامل شعرخوانی اعضای کانون، اجرای موسیقی تک‌نوازی نی، موسیقی اصیل ایرانی توسط گروه گل‌ها و غزل، اجرای موسیقی بدون کلام با ساز تار، اجرای موسیقی محلی، اجرای موسیقی بدون کلام سنتور و ویلن اشاره کرد. 

در این برنامه از جواد بطحایی تقدیر شد.

جواد بطحایی در خانواده‌ای هنردوست متولد شد و موسیقی را از کودکی نزد پدر و برادرانش آموخت. وی تئوری و سلفژ را نزد غلامحسین ظهیرالدینی فرا گرفت و در سال ۱۳۵۸ جهت تحصیل موسیقی وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و از محضر استادانی چون مجید کیانی، فرامرز پایور و پرویز مشکاتیان بهره برد. او ساز نی را نیز ادامه داده و ردیف‌های آوازی را نزد عبدالنقی افشارنیا به پایان رسانید. وی سال‌ها در هنرستان موسیقی پسران به تدریس اشتغال داشته و هنر سنتور سازی را نیز تجربه کرده و در ساختن این ساز نیز دستی توانا دارد.

وی از سال ۱۳۸۰ گروه نوای دل را تشکیل داد و با همراهی استاد حسن ناهید اجراهای متعددی را در شهرهای کشور با خوانندگانی چون سالار عقیلی، علیرضا قربانی، فاضل جمشیدی و مجتبی عسگری را به روی صحنه برد.

کانون «دل‌آواز» با هدف اجرای برنامه در عرصه موسیقی و ادبیات تشکیل شده و جلسات نشست این کانون ماهانه با حضور اعضای کانون و علاقمندان برگزار می‌شود. از برنامه‌های این کانون می‌توان به اجرای موسیقی و جلسات شعر خوانی، نقد و بررسی اشعار شاعران کهن ایران اشاره کرد.



نظر شما