پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۳۸۷۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

تجلیل ۲۰۰ نوجوان کنشگر فرهنگی از مادر چشم به راه یک طلبه شهید

چهارشنبه ۲۳ اسفند در دومین شامگاه ماه مبارک رمضان قریب به ۲۰۰ نوجوان کنشگر فرهنگی دختر و پسر شهرک صاحب الزمان(عج) منطقه ۱۸ روزه خود را در کنار مادر چشم به راه شهید جاویدالاثر سعید رضا پرنیان افطار و از مقام این مادر بزرگوار تجلیل کردند.

تجلیل 200 نوجوان کنشگر فرهنگی از مادر چشم به راه یک طلبه شهیدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، شهید سعید رضا پرنیان طلبه جوانی که هنوز رخت طلبگی بر تنش ننشسته بود به فرموده مادر، لباس رزم پوشید و برای دفاع از شرف و ناموس وطن راهی نبرد شد.

شهید پرنیان با وجود سن کم فرمانده گردان انصار تیپ ذوالفقار بود. آن شهید والامقام در ۲۲ اسفند سال ۱۳۶۳ در سن ۲۰ سالگی در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسید و تا کنون اثری از پیکرش به دست نیامده است.

این محفل معنوی بهانه ای بود تا نوجوانان پای صحبت این مادر شهید نشسته و راه و رسم زندگی و تربیت فرزند را از ایشان مشق بگیرند بلکه بتوانند همچون سعید رضاها کتاب زندگی خود را بدون غلط و با افتخار برای کشورشان به تحریر درآورند .

بانو کبری اصغری مادر شهید جاویدالاثر سعید رضا پرنیان مادر با افتخار از مهربانی فرزندش نقل می کرد و از اعتقادات و تبعیت از ولایتش می گفت.

وی در این مراسم در سخنانی گفت: سعیدرضا با همان سن اندک در تظاهرات انقلاب اسلامی و پخش اعلامیه‌ های امام(ره) نقش فعالی داشت. او برای پیروزی انقلاب با دوستانش پا در رکاب سایر انقلابیون تلاش می کرد، از هیچ چیز و هیچ کسی جز خدا ترس نداشت و مرگ در راه وطن را افتخار و دفاع از ناموس را وظیفه خود می دانست.

مادر شهید بعد از شهادت فرزندش خانه را محل امورات خیر می‌کند و تاکنون زنان سرپرست خانوار بسیاری تحت پوشش این خانواده شهید قرار گرفته‌اند. هر وقت هر مقدار آذوقه، ارزاق و گوشت قربانی و لباس و نوشت‌افزار و هر از گاهی غذای بسته‌بندی شده به دست مادر شهید پرنیان برسد بین این خانواده‌ها تقسیم می‌شود. گاهی افراد خیر و نیکوکار به حساب مادر شهید پول واریز می‌کنند و او با توجه به اینکه نیاز زنان را می‌داند بین آنها تقسیم می‌کند.

پدر معظم شهید پرنیان نیز در دوران حیاتش در امور خیرخواهانه مشارکت داشت و همسرش را به این کارها تشویق می‌کرد. گاهی وقت ها بسته‌های ارزاق از طریق او در مغازه به دست خانواده‌ها می رسید.

بانو کبری اصغری روح فرزند شهیدش را در هر لحظه از زندگی حاضر و ناظر می‌داند و می‌گوید:"من ۴ پسر دارم و سعید فرزند دوم من بود و به جرات می‌توانم بگویم اهل این دنیا نبود و به آرزویش که شهادت بود رسید."

ویژه برنامه مادران چشم به راه آیین تجلیل از مادر شهید جاویدالاثر سعیدرضا پرنیان چهارشنبه ۲۳ اسفند از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ به همت فرهنگسرای خاتم(ص) در مسجد حضرت امیرالمومنین علی(ع) منطقه 18 برگزار شد و خاطره‌گویی مادر شهید، اجرای سرود توسط نوجوانان، روایتگری و سخنرانی، اقامه نماز جماعت و پذیرایی افطار از جمله بخش‌های این برنامه بود.

نظر شما