پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۶
کد خبر: ۱۳۹۱۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
یک روانشناس حوزه نوجوانان در سیزدهمین نشست بچه های رستا:

من واقعی بسیار ارزشمند و من نمایشی دروغین و بی‌هویت است

یک روانشناس حوزه نوجوانان در سیزدهمین نشست بچه های رستا تاکید کرد: من واقعی بسیار ارزشمند و من نمایشی دروغین و بی‌هویت است، پس مراقب باشیم هویتمان حفظ شود.

من واقعی بسیار ارزشمند و من نمایشی دروغین و بی‌هویت استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیزدهمین نشست گفتگو محور ویژه نوجوانان «بچه‌های رستا» با هدف تبیین موضوعات و مسائل حوزه نوجوانی در فضای گفتگو و ایجاد بستر عملیاتی برای نوجوانان جهت مشارکت و گفتگو با موضوع "تصویرذهنی نوجوان از بدن خود" در دبیرستان دخترانه کوثر منطقه ۱۸ برگزار شد.

تسهیلگر این نشست صمیمی اندیشه ورزی حسین علیزاده کوزه کنان روانشناس حوزه خانواده و نوجوانان بود .

وی در این نشست به بیان سه دیدگاه نسبت به "من" در انسان‌ها اشاره کرد و گفت: من واقعی آن چیزی است که واقعا هستم. من آرمانی، آنچه می خواهم در آینده باشم و من نمایشی آنچه من نیستم ولی نمایش می دهم که هستم .

وی افزود: من واقعی بسیار ارزشمند و من نمایشی دروغین و بی‌هویت است، پس مراقب باشیم هویتمان حفظ شود. با تکیه بر من واقعی است که می‌توانیم به من آرمانی برسیم.

علیزاده تاکید کرد: نوع نگرش افراد درباره اندام در پرخاشگری آنها تاثیر دارد و نگرش منفی به خود نیز در میزان اعتماد به نفس فرد موثر است.

وی در ادامه بحث عوامل مختلفی را تاثیر گذار در تصویر ذهنی نوجوانان از بدن خود دانست؛ عواملی نظیرمسائل روانشناختی، محیط خانواده، همسالان، هنجارهای اجتماعی و فرهنگی و تاثیرپذیری از تصاویر افراد مشهور.

این روانشناس اظهار داشت: تصویر بدنی منفی نوجوان از خود منجر به اعتماد به نفس پایین و افسردگی در فرد می شود و از سایر استعدادهایی که خداوند به او عطا فرموده غافل شده و مانع شکوفایی آنها می‌شود.


نظر شما