شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۴۰۳۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار کرد

هوش‌مصنوعی و لزوم تبدیل به ضرورت زندگی!

فرهنگسرای عطار نیشابوری هفتمین نشست حلقه بچه‌های «ایران آینده» را روز سه‌شنبه نهم مردادماه با حضور نوجوانان کنشگر منطقه برگزار کرد.

هوش‌مصنوعی و لزوم تبدیل به ضرورت زندگی!به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگسرای عطار نیشابوری هفتمین نشست حلقه بچه‌های «ایران آینده» را روز سه‌شنبه نهم مردادماه ساعت پانزده با حضور نوجوانان کنشگر منطقه برگزار کرد.

رضا بسطامی، کارشناس برنامه در ابتدا به تاریخچه‌ای ازهوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی راه خود را در مسیر زندگی انسان‌ها پیدا کرده و قرار نیست متوقف شود و نیاز است تا ما با درایت و دوراندیشی با این ابزار همراه شویم و آن را در جهت اهداف خود به کار گیریم.

بسطامی به مزایای هوش مصنوعی مانند کاهش خطاهای انسانی در عملیات‌ها و برنامه ریزی‌های پر ریسک اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی می‌تواند درصد خطای انسانی را به حداقل ممکن برساند و با جمع اوری اطلاعات و داده‌های درست احتمال بروز خطا و اشتباه را به صفر برساند. همچنین ریسک کارها را نیز به حداقل رسانده و بدون وقفه و تعطیلی می‌تواند به اهداف بشری خدمت کند.

کارشناس برنامه هزینه‌های بالای استفاده از هوش مصنوعی را از جمله معایب هوش مصنوعی برشمرد و افزود: عیب بزرگ هوش مصنوعی عدم قدرت یادگیری آن است که تنها برنامه داده شده را اجرا می کند و هیچ خلاقیتی را در اجرای اهداف خود ندارد. همچنین می تواند موجب افزایش بیکاری نیروهای کار شده و معضل عدم شغل را به وجود آورد.

بسطامی به اهمیت آموزش هوش مصنوعی به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی به عنوان یکی از جدیدترین تکنولوژی ها که در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، بخش عمده ای از زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. در دنیایی که فناوری های هوشمند در آن از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند، آموزش هوش مصنوعی به کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه ای دارد. زیرا این امر به رشد و توسعه افراد و جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: آموزش هوش مصنوعی به کودکان و نوجوانان در آشنایی آن ها با برنامه نویسی و هوش مصنوعی تاثیرگذار بوده و نیز در تفکر انتقادی، حل مسئله و مهارت های تحلیلی کمک شایانی خواهد کرد. این حوزه آموزشی یک اولیت برای جامعه آموزشی بوده و با توجه به رشد روزافزون فناوری ها، در صورت آموزش صحیح و استفاده از برنامه های آموزشی خلاقانه می توان در آینده با نسلی هوشمند مواجه شد که حداکثر استفاده را از فناوری ها و تکنولوژی های هوشمند خواهند داشت.

بسطامی در پایان گفت: هوش مصنوعی ظرفیت عظیمی برای ایجاد دنیایی بهتر برای زندگی ما دارد. مهم‌ترین نقش انسان‌ها این است که اطمینان حاصل کنند که ظهور هوش مصنوعی از کنترل خارج نمی‌شود. اگرچه مزایا و معایب هوش مصنوعی قابل‌بحث است، تأثیر آن بر صنعت جهانی انکارناشدنی است. این حوزه هر روز به رشد خود ادامه می‌دهد و باعث پایداری کسب‌وکارها می‌شود. ضرورت دارد تا ابزار آموزش و یادگیری نوجوانان برای استفاده از هوش مصنوعی را در اختیار نسل جدید قرار دهیم تا در ترسیم ایران آینده و به کارگیری این ابزار نوین پیشتاز باشند.

فرهنگسرای عطار نیشابوری در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان محمد امیرقلی واقع شده و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 55716776 تماس بگیرند.


نظر شما