شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۴۰۳۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار کرد؛

کسب مهارت‌های مالی؛ عامل تقویت عزت نفس نوجوانان

فرهنگسرای عطار نیشابوری پانزدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان با عنوان «جیب ما و جیب بابا نداره!!!» را پنجشنبه یازدهم مردادماه ساعت ۱۱ برگزار کرد.
کسب مهارت‌های مالی؛ عامل تقویت عزت نفس نوجوانانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگسرای عطار نیشابوری پانزدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان با عنوان «جیب ما و جیب بابا نداره!!!» را یازدهم مردادماه ساعت ۱۱ برگزار کرد.

در این نشست که با محوریت خوانش کتاب در مورد مدیریت مالی نوجوانان برگزار شد کتاب‌ها با موضوع کارافرینی و میلیونرهای جوان توسط نوجوانان دورخوانی شده و با حضور غلامرضا احمدخانی نویسنده و نمایشنامه نویس نقد و بررسی شد.

احمدخانی کارشناس برنامه گفت: هر فرد برای بقا و رشد نیاز به سواد مالی دارد تا بتواند نیازهای خود را برطرف کرده و سطح زندگی خود را بهبود ببخشد. در همین راستا ضروری است تا در حد توان به این موضوع مهم آگاه باشد.

وی گفت: وقتی فردی فعالیت‌های مالی قوی داشته باشد در اصطلاح می‌گویم که شم مالی قوی دارد. حالا سوال اینجاست که این شم قوی از کجا نشات می‌گیرد. بخشی از این تخصص به هوش فردی شخص بستگی دارد اما بخش وسیعی از آن هم از طریق مهارت‌های فردی کسب می‌شود که می‌توان از سنین کم و از همین سن نوجوانی بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

احمدخانی به مزایای یادگیری سواد مالی اشاره کرد و گفت: شما نوجوانان از همین سن می‌توانید تلاش کنید تا با کسب مهارت‌های لازم استقلال مالی برای سن جوانی را کسب کنید و از مشکلات مالی که شاید در آینده با آن مواجه شوید پیشگیری کنید.

وی افزود: کسب مهارت‌های شغلی و فرصت‌های مالی باعث می‌شود تا در آینده آزمون و خطای کمتری داشته باشید و با ریسک کمتر به فعالیت‌های اجتماعی خود بپردازید.

احمدخانی کسب مهارت‌های مالی را عاملی در جهت تقویت عزت نفس نوجوانان برشمرد و گفت: وقتی نوجوان  مسیر دست یابی به موفقیت را بلد باشد و بداند که در آینده می‌تواند نیازهای مالی خود و حتی اطرافیانش را برطرف کند عزت نفسش تقویت شده و با اعتماد به نفس بیشتری در جهت اهداف خود گام بر می‌دارد و همین امر موجب بروز رفتارهای نیکو و خلاقیت در او می‌شود.

کارشناس برنامه در پایان گفت: یادگیری سواد مالی در برهه کنونی یک ضرورت است و باید همه نوجوانان تلاش خود را بکنند تا از همین سن ابتدا پس انداز کردن بخشی از پول خود را بلد بوده و در ادامه با تشویق خانواده، فعالیت‌های اقتصادی کوچک مانند صندوق‌های خانگی دوستانه را با همسن وسالان خود تجربه کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به میدان بریانک خیابان شهید دعوتی خیابان شهید امیر قلی مراجعه کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۷۱۸۱۴۳ تماس بگیرید.

 

 

 

نظر شما