پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۴۰۴۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

داستان کوتاه «استفاده روزمره» در عصرانه با کتاب فرهنگسرای فردوس

بیست و دومین نشست «عصرانه با کتاب» فردوس، با خوانش و بررسی داستان کوتاه «استفاده روزمره» نوشته‌ی آلیس واکر در کتابخانه‌ی فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، برنامه‌ی عصرانه با کتاب در بیست و دومین نشست خود، از ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه ۱۷ مرداد با خوانش و بررسی داستان کوتاه «استفاده روزمره» اثر آلیس واکر برگزار خواهد شد.

«آلیس ملسنیور واکر»، شاعر، رمان‌نویس و فعال سیاسی آمریکایی آفریقایی‌تبار و برنده جایزه پولیتزر است.

 «استفاده روزمره» یکی از داستان‌های کوتاه خانم واکر است که در ایران، در مجموعه‌ای به نام «دستکش‌های طلایی» به همراه ۱۱ داستان کوتاه دیگر به قلم زنان نویسنده، با ترجمه‌ی احمد همتی منتشر شده است. این داستان اولین بار سال ۱۹۷۳ به چاپ رسید و جزئی از مجموعه داستان کوتاه آلیس واکر با عنوان «در عشق و گداز» است.

داستان کوتاه «استفادة روزمره» روایتگر زندگی مادری با دو دخترش است. یکی از دختران، تحت تأثیر فرهنگ شهری قرار گرفته و دیگر میراث خود را آنچنان که خانوادة روستایی‌اش ارزشمند می‌شمارند، باارزش نمی‌داند.

«عصرانه با کتاب» با حضور طاهره مختاری و بهبد بهلولی به عنوان کارشناسان برنامه، چهارشنبه‌های هر دوهفته یک بار، از ساعت ۱۶:۳۰ در کتابخانه فردوس میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی خواهد بود و حضور در آن برای عموم آزاد است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این برنامه به فرهنگسرای فردوس، واقع در فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی، کتابخانه فردوس مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر به نشانی ferdos.farhangsara در شبکه‌های اجتماعی مراجعه فرمایید یا با شماره تلفن 44081043 تماس بگیرید.

نظر شما