شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۵
کد خبر: ۱۴۰۶۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
در بیست و سومین نشست بچه‌های رستا در فرهنگسرای عطار نیشابوری عنوان شد؛

مسئولیت‌پذیری بیشتر؛ مستلزم کار گروهی نوجوانان

فرهنگسرای عطار نیشابوری ویژه برنامه «صفر تا صد کار گروهی» را روز یکشنبه بیست و یکم مردادماه ساعت پانزده با حضور نوجوانان فعال و کتابخوان برگزار کرد.

مسئولیت‌پذیری بیشتر؛ مستلزم کار گروهی نوجوانانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، بیست و سومین جلسه از سلسله نشست های ‌ بچه‌های رستا با موضوع «صفر تا صد کار گروهی» با حضور تعدادی از نوجوان فعال منطقه در روز یکشنبه بیست و یکم مردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ با حضور لیلا خانم‌‌خسروپور تسهیلگر نوجوان در کتابخانه هفت چنار برگزار شد.
در این نشست نوجوان ها با رهبری تسهیلگر؛ ضمن انجام کار گروهی و ضرورت پرداختن به کار تیمی با تسهیلگر به گپ نشستند.

لیلا خسرو پورکارشناس برنامه گفت: انجام کار گروهی نیاز به آموزش و تمرین مهارت‌های مختلفی دارد و در عین حال به مرور و با انجام امور مختلف در قالب یک تیم نوجوانان یاد می‌گیرند چگونه در تعامل با دیگران برای رسیدن به یک نتیجه مشترک تلاش کنند. هرچند شاید انجام کار به صورت فردی آسان‌تر و ایجاد رقابت فردی نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

وی گفت: از جمله نتایج فعالیت گروهی؛ تقویت مهارت برنامه‌ریزی، افزایش حس اعتماد به دیگران، افزایش صمیمیت و دوستی، ایجاد حس تعلق، تقویت مهارت‌های هوش هیجانی، تقویت مهارت‌های حل تعارض، افزایش توانایی ریسک کردن، افزایش خلاقیت و ایجاد ایده‌های جدید و تقویت توانایی مدیریت و رهبری است.

کارشناس برنامه به معایب کار گروهی نیزاشاره کرد وگفت: ایجاد حس رقابت، عدم تمایل برخی از دانش‌آموزان به کار گروهی، اختلاف نظر، عدم اطلاعات ناکافی بعضی از اعضا و رقابت ناسالم بین اعضای گروه‌های مختلف از جمله معایب کار گروهی است.

خسروپور در پایان گفت: بیشتر آموخته‌های ما حاصل تعامل با دیگران هستند و اگر نوجوانان برای کسب دانش فقط به کتاب و نظرات و ایده‌های ذهنی خودشان دسترسی داشته باشند، یادگیری پرباری نخواهند داشت. بنابراین هدف اصلی و نهایی کار گروهی رسیدن به بهترین عملکرد ذهنی و آموزش بهینه است. هرچند آموزش فردی و رقابتی اهمیت خاص خود را در ایجاد انگیزه و هیجان دانش‌آموزان دارد، اما یادگیری به وسیله کار گروهی و به صورت مشارکتی برای تعادل ضروری است.

در پایان این برنامه نظرات نوجوانان در خصوص این کتاب به نقد و بررسی گذاشته شد و به بحث و گفتگو با یکدیگر پرداختند.

فرهنگسرای عطار نیشابوری در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان محمد امیرقلی واقع شده و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 55716776 تماس بگیرند.

نظر شما