پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۲
کد خبر: ۱۴۰۷۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

نخستین کارگاه «محکم در آغوشم بگیر» در فرهنگسرای خانواده برگزار شد

سلسله کارگاه های «محکم در آغوشم بگیر» ویژه زوجین با حضور نیکو قاسمی اقدم (زوج درمانگر و عضو انجمن روان شناسی) روز پنجشنبه ۲۵مرداد ماه در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

نخستین کارگاه «محکم در آغوشم بگیر» در فرهنگسرای خانواده برگزار شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ نیکو اقدم قاسمی در این نشست گفت: شناخت الگوهای تعاملی زوجین در چرخه‌های ارتباطی میان زن و شوهر حائز اهمیت است، الگوهای آسیب زننده میان زوجین را می‌توان تقاضا - اجتناب، اجتناب - اجتناب و حمله - حمله دانست.

وی در ادامه گفت: ریشه یابی علل اختلافات زوجین در عوامل مختلفی نهفته است که از این میان می‌توان تفاوت سبک‌های دلبستگی (ایمن، ناایمن)، نیازها (۵ نیاز اصلی گلاسر)، استانداردها و عقاید، شیوه‌های رفتاری (بی اعتنایی، درگیر شدن و ۴ اسب سوار گاتمن)، پیشینه روابط (الگوهای تعاملی منفی شدید و خیانت) و کیفیت رابطه جنسی را نام برد.

نیکو قاسمی اقدم در ادامه اظهار داشت: آگاهی زوجین از این موارد سبب می‌شود از باورهای بنیادین مخرب «من خوب هستم، تو خوب نیستی و من خوب نیستم، تو خوب نیستی» به باور بنیادین «من خوب هستم، تو خوب هستی» برسند.

گفتنی است؛ در این کارگاه شرکت کنندگان با نحوه بیان صحیح خواسته‌ها و احساسات به همسر، چگونگی برقراری ارتباط موثر از طریق ورود به دنیای مطلوب همسران، تشخیص چرخه مشاجرات منفی و توقف آن، بهبود پیوندهای امن عاطفی و تقویت دلبستگی ایمن از طریق روابط زوجین آشنا شدند تا بتوانند شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنند.

این سلسله کارگاه‌ها روزهای پنجشنبه با محوریت زوج در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود و ورود برای تمامی زوجین و خانواده‌های علاقه‌مند آزاد و رایگان است.

علاقه‌مندا برای حضور در نشست‌های بعدی یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88706868 تماس بگیرند.

نظر شما