جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۴۰۸۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار کرد

شناخت مشاهیر، بستر تقویت همبستگی و هویت ملی در دورهمی «بچه کتابخون‌ها»

هفدهمین دورهمی «بچه کتابخون‌ها» با محوریت معرفی و خوانش کتاب در روز پنج شنبه ٢۵ مردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۱ با محوریت مشاهیر در کتابخانه عطار نیشابوری برگزار شد.


شناخت مشاهیر، بستر تقویت همبستگی و هویت ملیبه گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ده،  هفدهمین دورهمی «بچه کتابخون‌ها » با محوریت معرفی و خوانش کتاب در روز پنج شنبه ٢۵ مردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۱ با محوریت مشاهیر با حضور غلامرضا احمدخانی؛ نویسنده و نمایشنامه نویس در کتابخانه عطار نیشابوری برگزار شد.

غلامرضا احمدخانی کارشناس برنامه  در خصوص ضرورت شناخت مشاهیر و بزرگان گفت: یکی از وظایف والدین، مدارس و رسانه های جمعی نمایش چهره مشاهیر در کلیه زمینه های فرهنگی، مذهبی، ورزشی، علمی و ... است. شناخت بزرگان هر کشور می تواند زمینه ساز تمدن و فرهنگ هر کشور باشد.

احمدخانی گفت:  مشاهیر جمع کلمه ی مشهور است  و به افرادی اطلاق می­گردد که در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی و ادبی کار شاخص و ارزشمندی انجام داده اند. افرادی که باعث شده اند تا نام ایران در اقصی نقاط جهان بدرخشد.

وی در ادامه برای  نمونه به ابوعلی سینا اشاره نمود و گفت:  ابوعلی سینا از بزرگترین دانشمندان ایرانی است که کتب ایشان برای قرن های متمادی در دانشگاه های اروپا تدریس شده و هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می گیرد  و باعث شده تا نام و آوازه ایران در سراسرجهان در محافل علمی به زبان آورده شود. همچنین  از دانشمندان معاصر به مرحوم مریم میرزا خانی­که در عالی ترین سطح علمی جهان می درخشید نیز می توان نام برد.

وی افزود: وقتی سخن از مفاخر به میان می‌آید به شخصیت‌های ملی و مشاهیری اطلاق می‌شود که در همه حوزه‌ها توانستند به درجاتی از افتخار و مشهوریت نائل بشوند و فقط به حوزه فرهنگی محدود نمی‌شوند. ما باید  بتوانیم برای همه شخصیت‌هایی که به نوعی جزو افتخارات ما محسوب می‌شوند، برنامه‌  معرفی و نکوداشت برگزار کنیم.

کارشناس برنامه در پایان گفت:  با مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌ مشاهیر می‌توان تولدی دوباره یافت؛ تجربه‌های تازه‌ای کسب کرد؛ جهان را به گونه‌ای دیگر دید و ذهن و روح را پرورش داد.  زندگی‌نامه‌ مشاهیر از دل واقعیت بیرون می‌آیند و میتوانند دورنمای تلاش و پشتکار مشاهیر را برای مخاطب به نمایش بگذارند.

فرهنگسرای عطار نیشابوری در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان محمد امیرقلی واقع شده و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۵۵٧١۶٧٧۶ تماس بگیرند.

 

نظر شما