جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۴۰۸۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
در فرهنگسرای عطار نیشابوری مطرح شد؛

ساخت آینده درخشان با برنامه‌ریزی به سادگی قابل دست‌یابی است

دهمین نشست حلقه بچه‌های «ایران آینده» با موضوع باز آفرینی خاطرات نوجوانان با حضور رضا بسطامی تسهیلگر و نویسنده و با حضور نوجوانان علاقه‌مند روز پنجشنبه بیست و پنجم مردادماه در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد.
ساخت آینده درخشان با برنامه ریزی به سادگی قابل دست یابی استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دهمین نشست «حلقه بچه‌های ایران آینده» با موضوع باز آفرینی خاطرات نوجوانان با ابزار هوش مصنوعی با حضور رضا بسطامی تسهیلگر و نویسنده روز پنجشنبه ۲۵  مردادماه ساعت ١۵ با حضور نوجوانان علاقمند به نویسندگی در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد.

رضا بسطامی کارشناس برنامه در این خصوص گفت: دوره نوجوانی یکی از دوران‌های مهمی است که در آن شخصیت انسان شکل می‌گیرد. نوجوانان ما نسل Z  هستند و دارای خلق و خو رفتار مختص دوره زمانی خود هستند که وابستگی زیادی به دنیای مجازی در آنان شکل گرفته و این وابستگی می تواند در شکل گیر شخصیت آنان تاثیر بسزایی داشته باشد.

بسطامی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های همیشگی ما انسان‌ها آینده‌مان است، کاملا هم طبیعی است، همه ما دوست داریم آدم موفقی باشیم و زندگی خوب و لذت بخشی داشته باشیم، اما آینده موفق همین‌طوری اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید آن را به وجود آورد.

کارشناس برنامه گفت: ما برای رسیدن به مقصد و هدفمان باید سوالاتی را در ذهن داشته باشیم و به دنبال چرایی و جواب آنها باشیم. سوالاتی از این قبیل که قصد دارم با آینده‌ام چه کنم؟ دوست دارم به چه اهدافی در زندگی‌ام برسم؟ در آینده چه شغلی داشته باشم؟ دوست دارم در زمینه شغلی تا کجا پیشرفت کنم؟ صاحب چه چیزهایی باشم و در آینده چه شخصیت و منشی داشته باشم؟

بسطامی به تلاش و بردباری در مسیر رسیدن به اهداف و آرزوها اشاره کرده و گفت: قدم بعدی در مسیر رسیدن به اهداف آینده زندگی شما این است که با انگیزه در طول مسیر پیش بروید و از ناملایمات و سختی‌ها خسته نشوید. باید مرتبا انگیزه را در خود تقویت کنید و مسیر پیشرفت خود را بررسی کنید. به این فکر کنید که پدر و مادر برای شما چه زحماتی کشیده اند و چقدر از لحاظ مادی و معنوی هزینه کرده اند تا بتوانید مسیر رشد و ترقی را طی کنید.

وی در پایان گفت: آینده می‌تواند مثل سفر خیالی رویایی و زیبا یا سخت و ترسناک باشد اما  این موضوع بستگی به همه ما دارد؛ ما و شما که چه مسیری را برای امروز مان انتخاب میکنیم و برای رسیدن به اهدافمان تا چه میزان سختی را تحمل خواهیم کرد.

فرهنگسرای عطار نیشابوری در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان محمد امیرقلی واقع شده و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۵۵٧١۶٧٧۶ تماس بگیرند.

 
نظر شما