پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۴۰۹۲۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
در بیست و سومین نشست بچه‌های رستا مطرح شد:

مهارت‌آموزی کلید موفقیت در کار گروهی است

بیست و سومین نشست بچه‌های رستا با موضوع “صفر تا صد کار گروهی” در روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه از ساعت ۱۱:۳۰ با حضور سعید لاجوردی به عنوان کارشناس در فرهنگسرای یاریگران زندگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای یاریگران زندگی ، در آغاز نشست کارشناس برنامه عنوان کرد: محوریت موفقیت در کار گروهی در گرو داشتن مهارت متناسب است و در ادامه ضمن ارائه مثال‌هایی از کارهای گروهی موفق به جایگاه افراد و مهارت‌های آنها  اشاره کرد و عامل موفقیت آنها را سازماندهی مناسب و مهارت کافی برشمرد.

وی ضمن اذعان به پردازش شخصیت نوجوانان در کارهای گروهی مثبت و متناسب با شان و شخصیت نوجوان گفت: نوجوانان با حضور در فعالیت‌های اجتماعی به همراه گروه همسالان می‌توانند علاوه بر تجربه اندوزی برای زندگی آینده حضور در جامعه و فعالیت‌های جدی‌تر را از هم اکنون تمرین کنند.

لاجوردی به برگزاری برنامه «رسم خادمی» و حضور پرشور نوجوانان اشاره کرد و آن‌را یک نمونه موفق از مسئولیت‌پذیری و فعالیت گروهی نوجوانان در کنار یکدیگر دانست.

وی سخنانش را با ذکر این نکته ادامه داد که در جریان یک کار گروهی قرار نیست همه با هم موافق و هم نظر باشند بلکه شنیدن و تحمل نظر مخالف نیز یک نکته مثبت است . از نوجوانان حاضر خواست تا نسبت به نظرات مخالف در روند فعالیتها انعطاف پذیری نشان دهند.

لاجوردی در خاتمه از نوجوانان خواست تا نمونه‌ای از تجارب فعالیت‌های گروهی خود را برای سایرین بیان و نقش خود را تبیین کنند.

 پرسش و پاسخ  در رابطه با موضوع بحث طبق روال پایان بخش این جلسه است.

علاقه‌مندان به برنامه‌های فرهنگسرای یاریگران زندگی می‌توانند به نشانی میدان قیام ، نبش بوستان کوثر فرهنگسرای یاریگران زندگی مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات با تلفن ۳۳۵۶۹۰۴۰ تماس بگیرند.

نظر شما