پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۴۰۹۲۴
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

نشست ادبی «پرواز خیال» در فرهنگسرای اخلاق

کتاب «اسب دریایی» نوشته اکرم سلیمانی ایرانشاهی، پنجشنبه یکم شهریور ماه ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای اخلاق نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نشست نقد و بررسی کتاب «اسب دریایی» در قالب برنامه «پرواز خیال» با حضور نویسنده اکرم سلیمانی ایرانشاهی و اعضای کانون ادبی زنگ داستان و علاقه‌مندان به داستان‌نویسی برگزار می‌شود.


در این نشست طاهره امینی جزه کارشناس ادبی، خلیل نیک‌پور و مرضیه قلی‌زاده منتقدان ادبی نیز حضور دارند.

کتاب «اسب دریایی» به کنکاش ذهنی کودکان می‌پردازد. به دنیای نوجوانان نزدیک می‌شود و به واکاوی اندیشه آنان می‌پردازد. در این رمان نویسنده به سراغ معضلات جامعه می‌رود و دست روی مسئله مهم طلاق می‌گذارد. بی‌شک جدایی والدین یکی از مهمترین مسائل پیش روی جوامع امروزی است. بحث خانواده‌های «تک‌والد» واقعیتی است که نمی‌شود نادیده گرفت. مشکلات کودکان و نوجوانان خانواده‌های «تک‌سرپرست» و همچنین حل‌ و فصل این معضلات، نگاه ریزبینانۀ خانم ایرانشاهی را به خود واداشته و رمانی درخور توجه را نگاشته است. این کتاب تنها به بیان معضلات این خانواده‌ها نمی‌پردازد؛ بلکه می‌کوشد مشکلات روحی، روانی کودکان و نوجوانان را با نگاهی خردمندانه بنگرد و فرزندان طلاق را میان معضلات خود رها نکند. رمان «اسب دریایی» که یک رمان نوجوان است در ۴۷ فصل کوتاه و ۲۱۷ صفحه توسط انتشارات بوی کاغذ در سال ۱۴۰۲ وارد بازار نشر شده است.

فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است.

نظر شما