جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۴۰۹۴۶
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
در بیست و پنجمین نسشت « بچه‌های رستا » در فرهنگسرای معرفت مطرح شد

مهم ترین عامل نقطه وصل آدما « تشابه» در زمینه های گوناگون است

بیست و پنجمین جلسه از سلسله نشست‌ گفت‌وگو محور ویژه نوجوانان با عنوان «بچه‌های رستا» با موضوع «نقطه وصل آدما..» در تاریخ دوشنبه ۲۹ مردادماه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای معرفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، در بیست و پنجمین نشست بچه‌های «رستا» که با موضوع « نقطه وصل آدما ... » با حضور جمعی از نوجوانان و الهام نعمتی (کنشگر فعال در حوزه نوجوان) در فرهنگسرای معرفت برگزار شد.

 شرکت کنندگان در مورد موضوع مطرحه به بحث و گفتگو پرداختند.در این ابتدای تسهیلگر برنامه ضمن بازگویی موضوع برنامه به نوجوانان در مورد نگرش و دیدگاه های آدم‌ها در ایجاد همبستگی بین شان توضیحاتی را گفتند و افزودند:دیدگاه‌های افراد باعث هم پوشانی و ایجاد نقاط مشترک می‌شود به طوری که پایه ارتباطات و تعاملات دو سویه را امکان پذیر می کند.

 
نعمتی ضرورت اشتراک احساسی افراد در در مواجه با دیگران را مطرح کرد و اظهار داشت: همدل بودن حسی شما با دیگران می‌توانید نقطه اشتراکی برای به وجود آمدن تعامل و ایجاد نقطه اتصال بین افراد باشد.


وی در ادامه گفت: افرادی هم وجود دارند که از نظر سبک تعامل شباهتی با شما ندارند ، در این مورد میتوانیم زمینه‌های فکری مشترک را پیدا و آنرا تقویت کنیم . شاید مجبور باشیم کمی به دنبال این اشتراک‌ها بگردیم و مقداری در درون خودمان و طرف مقابل، کندوکاو کنیم تا به نقاط اشتراک برسیم. میتوانیم موضوعاتی مثل گفتگو در مورد خانواده، سرگرمی‌ها، فیلم‌ها، ورزش مورد علاقه و بسیار موارد دیگر را مطرح نماییم تا از دل آن‌ها نقاط همگرایی را پیدا کنیم.

 
کارشناس برنامه نحوه رسیدن به ارتباط دوسویه با دیگران را بیان کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم با دیگران ارتباط موثر و اشتراکات فردی پیدا کنیم باد چند نکته را مدنظر قرار دهیم از جمله: همدردی و همدلی با افراد، صداقت و راستگویی، انعطاف پذیری، احترام گذاشتن و داشتن مهارت و تخصص نعمتی بیان کرد: مهم ترین عامل نقطه وصل آدما « تشابه» در زمینه های گوناگون است. ما به سمت افرادی که شبیه ما هستند کشیده می شویم. افراد تحصیل کرده جذب تحصیل کرده ها می شوند. افراد برونگرا به برونگراها تمایل دارند و… ما افرادی را که بیشترین نقاط مشترک با ما را دارند را به افرادی که در واقع مکمل ما هستند و با ما متفاوتند، ‌ترجیح می دهیم. دلیل این تمایل بسیار ساده است ما با این افراد به راحتی ارتباط برقرار کرده و آنها را درک می کنیم.

نعمتی درمورد فواید آشنایی و تعامل با افراد بیان کرد: این کار کمک می‌کند که روحیه بهتر و سلامت‌تری داشته باشید و روابط میان فردی مفیدی را برقرار کنید. فرصت آشنایی با افراد جدید همان چیزی است که در ایجاد روابط اجتماعی موثر و کشف نقاط همگرایی به دست خواهد آمد.در ادامه برنامه نوجوانان شرکت کننده نظرات خود را بیان کردند و گفتند: یکی از دلایل عدم هم گرایی ترس از آشنایی با دیگران است که این با عث عدم اشتراک گذاشتن احساسات ، ایده ها و افکار با دیگران میگردد که در نتیجه منجر به پایان ارتباط می شود. در انتها کارشناس برنامه به جمع بندی نشست پرداخت و گفت: رابطه‌ها و عدم پیوندها بین افراد به خاطر اینکه شناخت کافی وجود ندارد، سعی کنید برای رسیدن به یک رابطه موثر و قابل اعتماد و دوسویه قدم به قدم پیش بروید تا اشتراکاتی که سبب کشف نقطه اتصال شما با آنان هست را پیدا کنید.

نظر شما