پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۳
کد خبر: ۱۴۰۹۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

نقد و بررسی کتاب « تئوری انتخاب و واقعیت درمانی» در هجدهمین نشست «اهل کتاب»

هجدهمین نشست «اهل کتاب» با معرفی و نقد و بررسی کتاب «تئوری انتخاب و واقعیت درمانی» در کتابخانه داوودیه منطقه ۳ برگزار می‌شود.

نقد و بررسی کتاب « تئوری انتخاب و واقعیت درمانی» در هجدهمین نشست «اهل کتاب»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هجدهمین نشست «اهل کتاب» دوشنبه ۵ تیرماه ساعت ۱۶ با معرفی و نقد و بررسی کتاب « تئوری انتخاب و واقعیت درمانی» اثر ویلیام گلسر در کتابخانه داوودیه منطقه ۳ برگزار می‌شود.

دکتر ویلیام گلسر به دلیل ابداع روش واقعیت‌درمانی، در عرصه روان‌شناسی و روان‌پزشکی شهرت دارد. روش او بیش از این‌که صرفا نوعی اصلاح، تعدیل یا متغیری از تحلیل فرویدی باشد، از بسیاری جهات، نقطه مقابل آن است.

این کتاب اثر پیشگام و کلاسیک دکتر گلسر است. (در واقع، واقعیت ‏درمانی با این کتاب متولد شده است.) واقعیت ‏درمانی بر اساس این اندیشه بنا شده که: «آنچه در زندگی انجام می‏‌دهیم را انتخاب می‏ کنیم و در قبال انتخاب ‌های خود مسئولیم.» اگرچه امروزه با واقعیت‏ درمانی نوین مبتنی بر تئوری انتخاب مواجه هستیم، اما مؤلفه اصلی این رویکرد، «دعوت به مسئولیت‌پذیری» است.

علاقه‌مندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی برای شرکت در این نشست ادبی می‌توانند به خیابان دستگردی، خیابان تبریزیان، خیابان نامی، کتابخانه داوودیه مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۹۰۵۹۵۹ تماس بگیرند.

نظر شما