دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۴۱۲۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
در بیست و ششمین نشست «بچه‌های رستا» مطرح شد

فرد برنده صحبت اطرافیان را تبدیل به انرژی برای رسیدن به اهدافش می‌کند

بیست و ششمین نشست گفت‌وگومحور «بچه‌های رستا» با حضور نیکو قاسمی اقدم (کارشناس ارشد روانشناسی) و موضوع «برنده را نشانم بده» روز یکشنبه ۱۱ شهریورماه در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

فرد برنده صحبت اطرافیان را تبدیل به انرژی برای رسیدن به اهدافش می‌کندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در ابتدای برنامه کارشناس از نوجوانان پرسید در زندگی برنده چه کسی است و چه مشخصاتی دارد؟ آیا شما می خواهید در زندگی‌تان برنده باشید یا بازنده؟ هر کدام از نوجوانان به این سوالات پاسخ‌هایی چون من بر اساس علایقم ابتدا هدفم را تعیین می‌کنم و برای هدفم تلاش می‌کنم تا در آن مسیر برنده باشم، به نظر من در زندگی برنده بودن خیلی سخت است چون هرکسی از نظر خود برنده شدن را معنا می‌کند، اگر پول داشته باشیم در زندگی تقریبا برنده هستیم، ولی به نظر من اگر زندگی موفقی داشته باشیم آن موقع می‌توانیم بگوییم که برنده هستیم، موفقیت در درس، کار برنده بودن ما را نشان می‌دهد، اگر از زندگی لذت ببریم یک برنده واقعی هستیم، مسلما همه ما می‌خواهیم که برنده باشیم. 

وی در ادامه گفت: می‌خواهم شما را ترغیب کنم تا درباره برنده بودن یا موفقیت متفاوت فکر کنید، برنده بودن یعنی موفقیت در ایجاد تعادل در زندگی، ایجاد تعادل در اندوخته‌ها و تجربه‌هایتان در تمام جوانب زندگی برایتان می‌خواهم مثال بزنم اگر فردی پولدار باشد ولی خانواده‌اش را به خاطر بی‌توجهی از دست بدهد آیا این فرد یک برنده است؟ یا اگر نتواند یک دوست واقعی داشته باشد؟ آیا از نظر شما باز این فرد یک برنده است؟ برنده بودن به چه قیمتی می‌تواند باشد؟ آیا باید همه چیز را زیر پا بگذاریم مثل اخلاق و اصول اخلاقی تا برنده باشیم؟

قاسمی اقدم گفت: درست است که افراد برنده و موفق همیشه یک وجه تمایزی با دیگران دارند از جمله افراد پرتلاش و سخت‌کوشی هستند، دارای قدرت خیال‌پردازی بالایی هستند، از لحاظ احساسی و تفکری بالغ هستند، مسئولیت‌پذیر هستند و اشتباهات خود را می‌پذیرند، افراد برنده در زندگی هدف دارند و می‌دانند دنبال چه چیزی هستند ولی در عوض افراد بازنده برای بهبود وضعیت خود هیچ اقدامی نمی‌کنند و نمی‌دانند دنبال چه هدفی هستند. 

کارشناس برنامه در ادامه اضافه کرد: رسانه‌ها تغییرات مهمی در زندگی ما ایجاد کردند و استفاده از آن جز انکارناپذیری از زندگی ما شده است ولی گاهی رسانه‌ها می‌توانند سبک زندگی ما را تغییر دهند و ما باید آگاهانه از رسانه‌ها استفاده کنیم. گاهی ممکن است همین رسانه‌ها از ما یک برنده یا بازنده بسازند، فرد برنده خودش تلاش می‌کند و توانایی‌های خود را می‌شناسد و به حرف و نظر دیگران احترام می‌گذارد و خودش راه و هدف خود را انتخاب می‌کند ولی یک فرد بازنده با حرف هر شخصی هدف خود را تغییر می‌دهد و دیگران و نظرات آنان را باعث شکست خود می‌داند. یک فرد برنده صحبت (مثبت و منفی) اطرافیان را تبدیل به انرژی برای رسیدن به اهدافش می‌کند و می‌تواند از کسانی که واجد شرایط و صلاحیت هستند در راه رسیدن به هدف مشورت بگیرد.  

بیست و ششمین جلسه «بچه‌های رستا» با پرسش و پاسخ نوجوانان از کارشناس برنامه به پایان رسید.

نظر شما