جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۵
کد خبر: ۱۴۱۳۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
در کتابخانه هفت‌چنار عنوان شد؛

هدف گذاری منظم و منطبق بر واقعیت، شاهراه رسیدن به موفقیت

بیست و ششمین نشست گفتگو محور نوجوانان«بچه‌های رستا» با عنوان «برنده را نشانم بده» روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه با حضور اعظم خسروپور کارشناس و تسهیلگر حوزه نوجوانان در کتابخانه هفت چنار برگزار شد.

هدف گذاری منظم و منطبق بر واقعیت، شاهراه رسیدن به موفقیتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  بیست و ششمین نشست گفتگو محور نوجوانان «بچه‌های رستا» با عنوان «برنده را نشانم بده» روز یکشنبه یازدهم شهریور ماه با حضور اعظم خسروپور کارشناس و تسهیلگر حوزه نوجوانان در کتابخانه هفت چنار برگزار شد. 

در این نشست ابتدا نوجوانان نظر خود را در مورد مشخصات و اولویتهای فرد برنده و ویژگی‌های شخصیتی  او ارائه کردند و  در ادامه گفتگو تعدادی از نوجوانان تحصیلات بالا و بخشی دیگر پول ومقام را در فرایند موفقیت موثر ‌دانستند.

اعظم خسروپور تسهیلگر و کارشناس برنامه بیان کرد: بسیاری از اشخاص موفق امروزی از سطوح بسیار پایین رفاهی و اجتماعی، راه موفقیت خود را آغاز کرده‌اند. نوجوان موفق و قهرمان بلند می شود و به فکر تغییر شرایط خود است می داند که با یک جا ثابت ماندن هیچ چیز تغییر نمی کند.

وی ادامه داد: نوجوان دانا می‌داند که اقدام کردن و تست کردن راه های مختلف بالاخره جواب می دهد و می تواند راه حل را پیدا کند. در واقع می‌توان گفت موفقیت زمانی است که شما برای به دست آوردن یک چیز خوب، درست، با ارزش و مفید از راهی که در آن شادی، لذت، آزادی و مهم‌تر از آن آرامش می‌باشد حرکت می‌کنید. در غیر اینصورت شما می‌توانید زمین را به آسمان بدوزید و کاری کنید تا برنده شوید.

وی افزود:  بحث دیگری که در حال حاضر در کشور ما مطرح شده است مقایسه کردن است که امروزه در جامعه ما بسیار رواج یافته است، ما زمانی می توانیم خودمان را با دیگران مقایسه کنیم که انگیزه بیشتری برای رسیدن به موفقیت به دست بیاوریم و این مقایسه به ما کمک کند تا در مسیر پیشرفت و آگاهی بیشتر گام برداریم.

 اعظم خسروپور افزود: ما می‌توانیم از خلاقیت افراد دیگر در زندگی خودمان استفاده کنیم و از این بعد مقایسه را انجام دهیم و خودمان را پیشرفته‌تر کنیم. این مقایسه کردن به رشد زندگی ما کمک می‌کند. هدف گذاری منظم و منطبق بر واقعیت و برنامه‌ریزی و تلاش برای رسیدن به هدف بهترین راه برای موفقیت است.

در پایان این برنامه نظرات نوجوانان در خصوص این کتاب به نقد و بررسی گذاشته شد و به بحث و گفتگو با یکدیگر پرداختند.

 

نظر شما