جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۲
کد خبر: ۱۴۱۴۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

بیست‌ و هفتمین نشست «بچه‌های رستا» در فرهنگسرای یاریگران زندگی برگزار شد

بیست‌ و هفتمین نشست «بچه‌های رستا» با عنوان «من او...» با حضور نوجوانان محله قیام و کارشناسی عباس ریوندی رییس فرهنگسرای یاریگران زندگی با محوریت الگوپذیری و الگوسازی روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار شد.

بیست‌ و هفتمین نشست «بچه‌های رستا» در فرهنگسرای یاریگران زندگی برگزار شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ریوندی در ابتدای نشست ضمن حساس توصیف کردن دوران نوجوانی گفت: نوجوانی پلی است که فرد را از دوران بی‌خبری و بی‌مسئولیتی کودکی به دوران پر مسئولیت و مشغله بزرگسالی منتقل می‌کند.

وی در ادامه ضمن اذعان به عدم ثبات شخصیتی نوجوان در این دوران بر اهمیت پی ریزی یک شخصیت محکم و آماده سازی زیر ساخت‌های فکری برای ورود به دوران بزرگسالی تاکید کرد و افزود: هویت‌یابی و الگوگیری جزء لاینفک دوران نوجوانی است و نوجوان در این مرحله به دنبال الگوهای شخصیتی می‌گردد تا هویت مستقل خود را بر اساس آن شکل دهد پس جا دارد تا در این مرحله دقت کافی مبذول شود و از مشورت خانواده و خیرخواهان نیز استفاده شود.

ریوندی در قسمت دیگری از سخنانش به الگو گیری از سنین کودکی پرداخت و گفت: پدر و مادر الگوی فرد در کودکی هستند و به تدریج با افزایش سن، الگوها نیز تغییر می‌کند، به‌طوریکه در نوجوانی اشخاص فرهیخته و ستارگان بسته به زمینه معنوی، عبادی و خانوادگی شخص جایگزین می‌شوند.

وی ادامه داد: در این مرحله باید دقت کافی در انتخاب الگو داشت تا سنگ بنای شخصیتی فرد اشتباه گذاشته نشود.

سپس در ادامه  ریوندی ضمن اشاره به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بر وجود الگوهای بیشمار در زمینه‌های مختلف در این فرهنگ غنی تاکید و ضمن برشمردن نمونه‌های ملموس نظیر شهید احمدی روشن، پروفسور سمیعی، شهید مجید شهریاری و...  از نوجوانان حاضر خواست تا از ایشان و صدها نمونه دیگر الگوبرداری کنند.

کارشناس برنامه بر اهمیت الگوگیری عمیق و خردمندانه توام با نگرش مثبت و شایسته و به‌دور از ظاهربینی تاکید کرد و گفت: در این سبک و سیاق الگوگیری، شعور و احساس معنویت حی و حاضر است و نوجوان به آراستگی و کمالات و خوبی‌های بسیار ظاهری و باطنی همانند الگوی انتخابی مزین می‌شود.

ریوندی سخنانش را با توضیح تاثیرات الگوگیری مناسب و شایسته اینگونه ادامه داد: تشخیص به موقع الگوهای مناسب از یک‌سو مانع هدر رفت بزرگترین سرمایه نوجوان که همانا عمر عزیز و گرانمایه است می‌شود و از دیگر سو موجب رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته نوجوان می‌شود که نتیجه آن افزوده شدن توان و تلاش در راستای نیل به اهداف و موفقیت در زندگی می‌شود.

ریوندی در خاتمه سخنانش را اینگونه جمع بندی کرد: نوجوانان در انتخاب الگوهای زندگی خود بیش از جنبه‌های مادی به جنبه‌های معنوی نظیر جلوه‌های زیبای خدا محوری و ارزش‌مداری و فضائل رفتاری توجه کنند.

علاقه‌مندان به برنامه‌های فرهنگسرای یاریگران زندگی می‌توانند به نشانی میدان قیام، نبش بوستان کوثر، فرهنگسرای یاریگران زندگی مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات با تلفن ۳۳۵۶۹۰۴۰ تماس بگیرند.

نظر شما