دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۴۲۰۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
در سی‌امین نشست «بچه‌های رستا» در فرهنگسرای خانواده مطرح شد:

هر مسلمان و انسان آزاده‌ای وظیفه دارد از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند

سی‌امین نشست «بچه‌های رستا» به مناسبت روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با موضوع «من و خبر‌هایی از تو...!» و طرح این سوال که چرا فلسطین برای ما مهم است، با حضور شبنم میرجلالی (کارشناس ارشد روانشناسی) روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

هر مسلمان و انسان آزاده ای وظیفه دارد از مردم مظلوم فلسطین حمایت کندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در ابتدای برنامه میرجلالی پرسید چرا فلسطین برای ما مهم است؟ نوجوانان پاسخ‌هایی چون: «مردم فلسطین مورد ظلم قرار گرفتند، مردم فلسطین مسلمان هستند، بدون هیچ دلیلی اسرائیل به آنها حمله کرده و خانواده آنها آواره و بی‌خانمان شدند، از لحاظ انسانی و اخلاقی فلسطین باید برای همه مردم دنیا مهم باشد، مردم فلسطین بی‌دفاع هستند و کودکان فلسطینی از تمام امکانات محروم هستند» را بیان کردند.  

در ادامه میرجلالی گفت: سرزمین فلسطین نقطه‌ اتصال تمدن‌هاست. فلسطین و بیت‌المقدس سرزمین انبیاء و محل ظهور و گسترش ادیان الهی و نخستین قبله‌گاه مسلمانان جهان است، قدس به دلیل جایگاه دینی از قداست اسلامی برخوردار است.  

وی در ادامه گفت: بچه‌ها وقتی کسی مورد ظلم واقع می‌شود اولین حسی که به شما دست می‌دهد چیست؟ نوجوانان پاسخ‌هایی چون: «من حس ترحم می‌کنم، حمایت از مظلوم همیشه به آدم یک حس خوب می‌دهد، حمایت از مظلوم باعث می‌شود آن کسی که مورد ظلم واقع شده حس دلگرمی به او دست بدهد و می‌فهمد که برای کسی مهم است، کسی که مورد ظلم واقع شده حس می‌کنم خیلی بی‌پناه و تنهاست و نیاز به همدردی و کمک دارد» بیان کردند.

در ادامه نشست یکی از نوجوانان گفت: اگر مسئله فلسطین حل نشود مطمئناً مسئله مورد ظلم قرار گرفتن به همه جای دنیا کشیده می‌شود و اگر ما به فلسطین کمک نکنیم امنیت همه ما به خطر می‌افتد.

میرجلالی اضافه کرد: بچه‌ها یک قسمت از هویت ما را اینکه اهل کجا هستیم می‌سازد. هر جای دنیا که برویم از ما سوال می‌پرسند که اهل کجایی؟ ولی یک فلسطینی چگونه می‌تواند خودش را معرفی کند وقتی کشورش در اشغال اسرائیلی‌هاست. اینکه اسرائیل بگوید فلسطین مال من است و حمایت کشور‌های قدرتمند را دارد در نتیجه فلسطین تنهاتر می‌شود پس لازم است که یک کشور با تمام توان از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند. در حال حاضر اکثریت مردم کشور‌های اروپایی هم از مردم فلسطین حمایت می‌کنند.  

شبنم میرجلالی بیان کرد: مردم فلسطین و کودکان فلسطینی شرایط و لحظه‌های سختی را می‌گذرانند، امروز هیچ مسلمان و مردم انسان‌دوستی نیست که فریاد کمک‌خواهی آنها را نشنیده باشد و سکوت در برابر این همه ستم معنایی جز رضایت‌مندی ندارد. بنابراین هر مسلمان و انسان آزاده‌ای وظیفه دارد از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند.

سی‌امین نشست گفت‌وگومحور «بچه‌های رستا» با پرسش و پاسخ نوجوانان از کارشناس برنامه به پایان رسید.  

نظر شما