شرايط واگذاري تعهدات کوتاه مدت به کارفرمايان اعلام شد
سازمان تامين اجتماعي در بخشنامهاي شرايط واگذاري تعهدات کوتاه مدت به کارفرمايان را اعلام کرد.

به گزارش شهر، در بخشنامه صادره از سوي حوزه فني و درآمد اين سازمان که به امضاء مشاور رئيس جمهور و مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي رسيده است در اجراي بند «د» تبصره دو بودجه سال 88، ضوابط واگذاري تعهدات کوتاه مدت به کارفرمايان به تصويب هيئت مديره تأمين اجتماعي رسيد.
طبق بخشنامه جديد براساس مصوبه فوقالذکر نرخهاي واگذاري موسساتي که داراي قرارداد درمان ميباشند از هشت درصد وجوه مبناي کسر حق بيمه به 6 درصد تقليل يافته و نرخ واگذاري تعهدات به موسساتي که فاقد قرارداد درمان ميباشند به ميزان 8درصد وجوه مبناي کسر حق بيمه تعيين شدهاست.
بر اين اساس موسسات و شرکتهاي طرف قرارداد موظفند تا ليستهاي حق بيمه خود را از تاريخيکم فروردين امسال بر مبناي نرخهاي واگذاري جديد ارسال کنند.
طبق اين گزارش، در اجراي تبصره مذکور به ادارات کل استانها اجازه داده ميشود تا طبق ضوابط نسبت به انعقاد قرارداد با کارگاههاي مشمول قانون تأمين اجتماعي که تعداد بيمهشدگان آنها بيشتر از 50 نفر بوده و مشمول قانون کار نيز باشند، با درخواست کتبي متقاضي و طبق قرارداد تنظيمي نسبت به واگذاري درصد وجوه مباني کسر حق بيمه بابت پرداخت نقدي تعهدات کوتاه مدت بيمه شدگان اقدام نمايند.
صرفاً موسسات و شرکتهايي مشمول اين ضوابط هستند که انجام همه تعهدات کوتاه مدت کارکنان آنان براساس آئيننامه استخدامي ذيربط به عهده اين سازمان است.
همچنين از جمله تعهداتي که کارفرما در قبال واگذاري هشت دهم از شش دهم درصد وجوه مبناي کسر حق بيمه طبق قانون تأمين اجتماعي موظف به انجام آن خواهد بود، ميتوان به پرداخت غرامت دستمزد ايام بارداري و غرامت دستمزد ايام بيماري اعم از سرپايي و بستري، پرداخت کمک هزينه ازدواج، پرداخت هزينه پروتز و اروتز بيمهشدگان، پرداخت هزينه کفن و دفن به بازماندگان بيمهشده متوفي و پرداخت هزينه سفر اشاره کرد.