کد خبر: ۱۷۲۹۴

با تصويب هيات وزيران ؛

حقوق بازنشستگان 6 درصد افزايش يافت

هيات وزيران در جلسه عصر روزگذشته به رياست دكترمحمود احمدي نژاد، رييس جمهور،با افزايش 6 درصدي حقوق بازنشستگان ،وظيفه بگيران و مشتركان صندوق هاي بازنشستگي كشوري و ساير صندوق هاي وابسته به دستگاه هاي اجرائي موافقت كرد .

به گزارش " شهر "حداقل حقوق بازنشستگان و وظيفه بگيران و مشتركان صندوق هاي بازنشسته كشوري، نيروهاي مسلح و ساير صندوقهاي وابسته به دستگاههاي اجرايي د رسال 1389 به ميزان 3 ميليون ويكصد هزار ريال تعيين شد اين در حاليست كه در سال 1388 ضريب ضريب حقوق 290 هزار تومان تعيين شده بود. .

مشروح مصوبه هيات دولت در جلسه عصر يكشنبه در خصوص ميزان افزايش ضرايب حقوقي كاركنان و مستخدمان دولت و ميزان افزايش حقوق بازنشستگان و وظيفه بگيران در سال 1389 بدين شرح است:

1- ضريب حقوق سال 1389 اعضاي هيات علمي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و قضات به ميزان نه هزار وپنجاه ونه ريال (9059) تعيين مي شود.

 

2- ضريب حقوق شاغلان مشمول قانون مديريت خدمات كشوري براي سال 1389 به ميزان ششصد و سي و شش (636)ريال تعيين مي شود.

 

3- ضريب حقوق كارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت (از جمله كارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پستهاي سياسي وزارت امور خارجه) براي سال 1389 به ميزان ششصد وسي وشش (636) ريال تعيين مي شود.

 

4- سقف افزايش حقوق كارمندان دستگاههاي موضوع اجزاء "د" و "ه" بند (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1389 كل كشور از جمله نهادها و موسسات عمومي غير دولتي به ميزان شش درصد (6%) تعيين مي شود.

 

5- عيدي پايان سال غير مشمولان قانون مديريت خدمات كشوري در سال 1389 به ميزان عيدي پايان سال مشمولان قانون ياد شده تعيين مي گردد.

 

6- حداقل حقوق و فوق العاده هاي مستمر (شاغلان) موضوع تبصره ماده (76) قانون مديريت خدمات كشوري براي كارمندان دستگاههاي اجرايي مشمول اين قانون و ساير مشمولان ماده ياد شده به استثناء مشمولان بند (8) اين تصميم نامه در سال 1389 به ميزان سه ميليون يكصد هزار (3100000) ريال وحداكثر حقوق و فوق العاده هاي مستمر اين قبيل كارمندان هفت برابر حداقل ياد شده در اين بند تعيين مي شود .

 

7- حداقل حقوق بازنشستگان و وظيفه بگيران و مشتركان صندوقهاي بازنشستگي كشوري ونيروهاي مسلح وساير صندوقهاي وابسته به دستگاههاي اجرايي به ميزان سه ميليون ويكصد هزار (3100000) ريال تعيين مي شود

8- حقوق بازنششستگان و وظيفه بگيران و مشتركان صندوقهاي بازنشستگي كشوري و نيروهاي مسلح و ساير صندوقهاي وابسته به دستگاههاي اجرايي در سال 1389 به ميزان شش درصد(6%) نسبت به سال 1388 افزايش مي يابد.

9- حداقل حقوق كارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت (كاركندان موضوع بند 3) و ساير نهادها و دستگاهها موضوع بند (3) اين تصميم نامه در سال 1389 به ميزان دو ميليون ويكصد وبيست هزار(2120000) ريال و حداكثر حقوق اين قبيل كامندان هفت برابر حداقل حقوق ياد شده در اين بند تعيين مي شود.

 

10- پرداخت كمكهاي رفاهي مستقيم وغير مستقيم موضوع جزء (الف) بند (7)ماده واحده قانون بودجه سال 1389 كل كشور حداكثر به ميزان هشتاد درصد (80%) سقف عملكرد سال 1388 به شرح ذيل مجاز مي باشد:

 

سقف قابل پرداخت براي هريك از كمك هزينه هاي مستقيم يا غير مستقيم غذاي روزانه در خصوص كارمنداني كه ساعت كار آنها حداقل هشت ساعت در روز است، اياب وذهاب (سرويس رفت و آمد) كارمنداني كه 44 ساعت در هفته كار مي كنند و از هر گونه سرويس سازماني استفاده نمي كنند در تهران و در شهرهاي داراي پانصد هزار نفر جمعيت وبالاتر، مهد كودك براي كارمندان اناث كه داراي فرزند زير پنج سال هستند به ازاي هر كودك (حداكثر سه فرزند) و ساير كمكهاي مستقيم و غيرمستقيم با تشخيص بالاترين مقام دستگاه اجرايي يا مقام مجاز از طرف وي اعم از نقدي يا غير نقدي حداكثر تا ميزان ارقام مصوب سال 1388 از هر يك از اقلام ياد شده مجاز مي باشد.

 

11- پرداخت فوق العاده اضافه كار ساعتي به كارمندان دستگاههاي اجرايي مشمول اين تصميم نامه حداكثر به ميزان عملكرد سال 1387 دستگاه مشروط به عدم تجاور از سقف اعتبار منظور شده در موافقت نامه همان سال مجاز مي باشد.

 

12- فوق العاده ماموريت روزانه داخل كشور و كارمندان دستگاههاي اجرايي اين تصميم نامه كه به عنوان مامور براي انجام وظيفه موقت به خارج از حوزه شهرستان محل خدمت خود اعزام مي شود و ناچار به توقف شبانه هستند تا ميزان حداقل حقوق و فوق العاده هاي مستمر در مورد مشمولان هر يك از بندهاي اين تصميم نامه به ماخذ يك بيست وپنجم و نسبت به مازاد آن به ماخد يك دويستم حداكثر به ميزان عملكرد سال 1387 و در چارچوب موافقت نامه مبادله شده حداكثر در سقف اعتبارات مصوب قابل پرداخت مي باشد.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha