کد خبر: ۳۲۷۲۷

ميزان عيدي امسال کارگران اعلام شد

امسال ميزان عيدي هر كارگر مشمول قانون كار از حداقل 606 هزار تومان تا 909 هزار تومان متغيير است ضمن اينكه سنوات پايان سال هر كارگر معادل يك ماه حقوق است.

به گزارش " شهر " رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان تهران اعلام كرد: امسال ميزان عيدي هر كارگر مشمول قانون كار از حداقل 606 هزار تومان (2 برابر حداقل مزد) تا 909 هزار تومان (3 برابر حداقل مزد) متغيير است.


عليرضا مظهري گفت: مطابق قانون كار صرفه نظر از تخصص، تجربه، سنوات و ميزان دستمزد ماهيانه، عيدي و پاداش پايان سال همه كارگران از 60 روز تا 90 روز كاري متغيير است.


وي همچنين در خصوص ميزان سنوات پايان سال كارگران مشمول قانون كار گفت: بر خلاف عيدي و پاداش، سنوات پايان سال هر كارگر معادل يك ماه حقوق است كه بر مبني آخرين فيش حقوقي صادر شده محاسبه خواهد شد.


مظهري بابيان اينكه بيشتر كارگران به صورت قراردادي و پيماني مشغول به فعاليت هستند؛ گفت: به همين دليل سنوات بيشتر كارگران با هر تجربه و تخصص نزديك به حداقل مزد خواهد بود.


رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان تهران همچنين در خصوص اينكه آيا به عيدي و سنوات كارگران ماليات نيز تعلق مي گيرد؛ گفت: اين موضوع به اداره دارايي و ماليات و كارشناسان آن مربوط مي‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha