کد خبر: ۵۲۵۵۶

تصويب افزايش 14.3 درصدي حقوق کارمندان

يک مقام آگاه از تصويب افزايش 14.3 درصدي حقوق کارمندان دولت در سال 91 خبر داد و گفت: حداقل حقوق کارمندان به 389 هزار تومان افزايش يافت.

به گزارش «شهر»، افزايش حقوق کارکنان دولت هر سال بر اساس قانون برنامه پنجم و قانون مديريت خدمات کشوري با توجه به منابع مصوب در قانون بودجه کل کشور و متناسب با هزينه زندگي يک کارمند بر اساس تورم سال قبل، به تصويب هيات وزيران مي‌رسد.

 

بر اساس اين گزارش در مصوبه هيات وزيران در واقع يک ضريب ريالي بر اساس منابع مصوب قانون بودجه و نرخ تورم سال قبل محاسبه و اعلام مي‌شود.

 

يک مقام مطلع در اين زمينه به خبرنگار فارس گفت: ضريب ريالي حقوق کارمندان دولت در سال 91 در هيات دولت رقم 800 ريال تصويب شده است که در مقايسه با ضريب 700 ريالي سال گذشته حدود 14.3 درصد افزايش دارد.

 

با توجه به اين که حداقل حقوق کارمندان دولت در سال 90 با ضريب ريالي 700 ريال 3ميليون و 410هزار ريال و حداکثر حقوق 7 برابر آن بود، اين رقم در سال جاري حداقل 389 هزار تومان و حداکثر 2ميليون و 728 هزار تومان خواهد بود.

 

بنابراين گزارش، در سال 91 حداقل حقوق کارگران نيز 389 هزار تومان تعيين شده بود که برابر با حداقل حقوق کارمندان دولت است.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha