جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۰۷۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
معاون برنامه‌ريزي استانداري تهران:

مجري انتقال پايتخت از تهران هستيم

معاون برنامه ريزي استانداري تهران، گفت: استانداري تهران به عنوان مجري و نه تصميم‌گير، پايتخت را از تهران منتقل خواهد كرد.

به گزارش شهر به نقل از ايلنا، نعمت الله ترکي، درباره اظهار نظر رئيس شوراي شهر تهران مبنبي بر اينکه اين انتقال پاييخت موضوعي قديمي و نخ‌نمايي است که هيچ‌گاه عملياتي نمي‌شود‏، اظهار کرد: جابجايي پايتخت امري ملي است و استان درباره آن تصميم گير نيست بلکه تنها ما مجري انتقال پاييخت هستيم.

 

وي با بيان اينکه جابجايي پايتخت در مجلس مطرح شده است‏ تاکيد کرد: در همين راستا کارگروهي در مجلس تشکيل شده است و در حال مطالعه اين طرح است که در صورت تاييد نهايي طرح انتقال پايتخت از تهران عملياتي شود.

 

معاون برنامه ريزي استانداري تهران با تاکيد بر اينکه معتقديم بايد پايتخت از تهران به جايي ديگر منتقل شود و در اين باره مصر هستيم‏، در پاسخ به اينکه آيا در شرايط کنوني اقتصادي کشور امکان اين جابجايي آن در آستانه انتخابات وجود دارد، گفت: اين جابجايي در يک مقطع زماني و بر اساس برنامه ريزي بايد انجام مي‌شود و نمي‌توان گفت در سال 92 بايد به صورت کامل عملياتي شود بلکه در يک چشم انداز و برنامه کوتاه، ميان و بلند مدت بايد انجام شود.

 

ترکي تاکيد کرد: ‌ بايد اين جابجايي انجام شود چرا که با جمعيتي کنوني تهران نياز به انتقال پايتخت احساس مي‌شود.

نظر شما