اختلاف سه ميليوني حداقل و حداکثر حقوق کارمندان
بر اساس تصويبنامه ضريب حقوق سال 1392 کارکنان شاغل و بازنشسته مشمول قانون مديريت خدمات کشوري، حداقل حقوق کارمندان 490 هزار و حداکثر سه ميليون و 430 هزار تومان است.

به گزارش شهر به نقل از روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران تصويبنامه درباره ضريب حقوق سال 1392کارکنان شاغل و بازنشسته دولت مشمول قانون مديريت خدمات کشوري که به تصويب هيات وزيران رسيده، با امضاي محمدرضا رحيمي معاون اول رئيسجمهور براي اجرا ابلاغ شد.
تصويبنامه درخصوص ضريب حقوق سال 1392 به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهور ابلاغ شده است.
هيئت وزيران در جلسه مورخ 11/فروردين/1392 به استناد ماده (50) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران ـ مصوب 1389ـ و ماده (76) قانون مديريت خدمات کشوري ـ مصوب 1386 ـ تصويب نمود:
بندهاي (2)، (3)، (4)، (5)، (6)، (7) و (8) تصويبنامه شماره 262757/ت49040هـ مورخ 29/12/1391 به شرح زير اصلاح ميشوند:
2ـ ضريب حقوق شاغلان مشمول قانون مديريت خدمات کشوري براي سال 1392 به ميزان هزار و شش (1006) ريال تعيين ميشود.
3ـ ضريب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پستهاي سياسي وزارت امور خارجه) براي سال 1392 به ميزان هزار و شش (1006) ريال تعيين ميشود.
4ـ ضريب حقوق بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه براي سال 1392 به ميزان هزار و شش (1006) ريال تعيين ميشود.
5 ـ حقوق بازنشستگان و وظيفهبگيران و مشترکان صندوقهاي بازنشستگي کشوري و نيروهاي مسلح و ساير صندوقهاي وابسته به دستگاههاي اجرايي در سال 1392 به ميزان بيست و پنج درصد نسبت به سال 1391 افزايش مييابد.
6 ـ حداقل حقوق و فوقالعادههاي مستمر (شاغلان) موضوع تبصره ماده (76) قانون مديريت خدمات کشوري براي کارمندان دستگاههاي اجرايي مشمول اين قانون و ساير مشمولان ماده مذکور به استثناي مشمولان بند (8) اين تصويبنامه در سال 1392 به ميزان چهار ميليون و نهصد هزار (4.900.000) ريال و حداکثر حقوق و فوقالعادههاي مستمر اين قبيل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در اين بند تعيين ميشود.
7ـ حداقل حقوق بازنشستگان و وظيفهبگيران و مشترکان صندوقهاي بازنشستگي کشوري و نيروهاي مسلح و ساير صندوقهاي وابسته به دستگاههاي اجرايي به ميزان چهار ميليون و نهصد هزار (4.900.000) ريال تعيين ميشود.
8 ـ حداقل حقوق کارمندان مشمول بند (3) اين تصويبنامه در سال 1392 به ميزان سه ميليون و سيصد و بيست هزار (3.320.000) ريال و حداکثر حقوق اين قبيل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در اين بند تعيين ميشود.
معاون اول رئيسجمهور ـ محمدرضا رحيمي