حداقل حقوق بازنشستگان 700 هزار تومان است
بر اساس مصوبه هيات وزيران درباره افزايش 25 درصدي مستمري، حداقل حقوق بازنشستگان 700 هزار تومان است.

به گزارش شهر به نقل از روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران مصوبه هيات وزيران درباره افزايش مستمري کليه مستمريبگيران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده براي اجرا ابلاغ شد.
تصويبنامه در خصوص افزايش مستمري کليه مستمريبگيران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و معاونت برنامهريزي و نظارت راهبردي رييسجمهور ابلاغ شد.
هيات وزيران در جلسه مورخ 11 فروردين 1392 بنا به پيشنهاد سازمان تأمين اجتماعي و به استناد اصل يکصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و ماده (96) قانون تأمين اجتماعي ـ مصوب1354ـ تصويب نمود:
1ـ مستمري کليه مستمريبگيران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده به ميزان بيست و پنج درصد افزايش مييابد.
2ـ پس از اعمال افزايش يادشده، حداقل دريافتي ماهيانه افرادي که ميزان سابقه پرداخت حق بيمه آنها سي سال و بيشتر باشد، (اعم از سابقه پرداخت حق بيمه واقعي و نيز سنوات ارفاقي که به موجب قوانين مختلف نظير اشتغال در مشاغل سخت و زيانآور ايجاد شده است) مبلغ هفت ميليون (7.000.000) ريال تعيين ميشود.
3ـ اجراي تصويبنامه شماره 26580/ت42471هـ مورخ 9/2/1388 در خصوص مستمريبگيران بهرهمند از حمايت يارانهاي دولت، منوط به پيشبيني رديفي جداگانه در لوايح بودجه سنواتي و پرداخت اعتبار مربوط به سازمان تأمين اجتماعي ميباشد.
معاون اول رئيسجمهور ـ محمدرضا رحيمي