حداقل دريافتي کارگران در سالجاري 629 هزار تومان اعلام شد
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: با لحاظ کردن تمام مزاياي کارگران در سال جاري از حدقل دستمزد، حق اولاد دوفرزند، کمک هزينه مسکن و بن نقدي، هر کارگر ماهيانه 629 هزار و 550 تومان دريافت خواهد کرد.

به گزارش شهر، اسدالله عباسي با اعلام اينکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي برنامه هاي عملياتي در چارچوب بسته اجرايي برنامه پنجم توسعه طراحي کرده است گفت: اعمال تخفيف پلکاني يا تامين بخشي از حق بيمه سهم کارفرمايان به شرط تازه تاسيس بودن واحد و يا عدم تعديل نيرو در سال گذشته، از جمله برنامه ها است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: افزايش تشکل هاي کارگري و کارفرمايي به 8 هزار تشکل و کاهش زمان رسيدگي به دعاوي کارگري و کارفرمايي به 51 روز و نيز افزايش تعداد کميته هاي حفاظت فني به بيش از 13 هزار کميته از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه در سال حماسه سياسي و اقتصادي است.
وي در ارتباط با تعلق پايه سنواتي به کارگران فصلي در سال جاري گفت: به کارگران فصلي به نسبت مدت کارکردشان در سال گذشته و با در نظر گرفتن رقم سنوات براي گروه يک؛ حسب مورد تعلق خواهد گرفت.
از ابتداي سال 92 همه کارگران قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که داراي يکسال سابقه کار باشند يا يکسال از دريافت آخرين پايه سنوات آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اينکه حق سنوات يا مزاياي پايان کار خود را تسويه حساب کرده باشند يا خير مشمول دريافت پايه سنوات خواهند بود.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: براي سال جاري و با لحاظ تمام مزايايي که براي کارگران در نظر گرفته شده، حداقل مزد ماهانه يک کارگر به علاوه حق اولاد (دو فرزند) به اضافه کمک هزينه مسکن و نيز کمک هزينه اقلام مصرفي (بن نقدي) در مجموع 6 ميليون و 295 هزار و 500 ريال است.