جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۱
کد خبر: ۶۱۶۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰

رييس جمهور امريکا چقدر حقوق مي گيرد؟

بر اساس يک تحقيق صورت گرفته، مشخص شده است که پادشاه سعودي بالاترين حقوق دريافتي يک مقام سياسي را در جهان داراست و پس از آن امير قطر قرار دارد.

به گزارش شهر پايگاه خبري الجزيره نوشت، پروفسور «هرمن ماتيوجس» استاد اقتصاد دانشگاه بروکسل و اولين کسي که به تحقيق و پژوهش درباره حقوق شخصيت‌هاي سياسي و پادشاهان و رهبران جهان پرداخت، گفت که «عبد الله بن عبد العزيز» پادشاه عربستان سعودي ثروتمندترين شخصيت جهان است.

 

اين پرفسور بلژيکي در ادامه گفت که دارايي‌هاي پادشاه عربستان سعودي به يک بيليون دلار مي‌رسد؛ در حالي‌که ماهيانه نيز 2 ميليون دلار حقوق دريافت مي‌کند.

 

اين استاد اقتصاد دانشگاه بروکسل افزود: پس از پادشاه عربستان سعودي «شيخ حمد بن خليفه آل ثاني» امير قطر قرار دارد که بالاترين حقوق را در ميان شخصيت‌هاي سياسي و پادشاهان جهان دريافت مي‌کند. همچنين «خوان کارلوس» پادشاه اسپانيا با دريافت ساليانه 175 هزار يورو پايين‌ترين دريافتي را در ميان پادشاهان جهان به خود اختصاص مي‌دهد.

 

اين تحقيق همچنين آشکار مي‌سازد که در ميان روساي جمهوري جهان محمد مرسي رئيس‌جمهوري مصر پايين‌ترين حقوق را دريافت مي‌کند و در اين ميان ميزان حقوق دريافتي باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا ساليانه 355 هزار يورو بيان شده است تا پس از آن نخست‌وزير آلمان با 277 هزار يورو و رئيس جمهوري فرانسه با 273 هزار يورو قرار گيرند.

 

منبع: تسنيم

نظر شما