جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۶۲۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
در 4 ماهه نخست 92 صورت گرفت

بهبود 7 درصدی کیفیت پروژه های عمرانی مناطق

شاخص کیفیت خروجی و محصول نهایی پروژه های عمرانی مناطق 22 گانه شهرداری تهران در 4 ماهه نخست سال 1392 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 7 درصد بهبود یافته است.

به گزارش شهر، براساس گزارش عملکرد اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان های شهرداری تهران در مقطع زمانی 4 ماهه نخست امسال، شاخص کیفیت خروجی و محصول نهایی پروژه های عمرانی مناطق 22 گانه به رقم تقریبی 70درصد رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال 1391، به میزان 7درصد افزایش یافته است.

شاخص کیفیت خروجی و محصول نهایی پروژه های عمرانی، حاصل بررسی و ارزیابی معیارهایی همچون میزان استفاده از خدمات مشاور نسبت به اعتبار مصوب، پایش میدانی کیفیت پروژه ها، درصد نتایج مثبت آزمایشگاهی، کفایت آزمایش ها نسبت به عملکرد و همچنین میزان موفقیت مناطق در تحویل بدون نقص پرونده پروژهای تکمیل شده می باشد.

شاخص کیفیت خروجی و محصول نهایی پروژه های عمرانی، ناظر بر تمام پروژه های عمرانی مناطق 22گانه شهرداری تهران اعم از احداث ابنیه، راه و باند و نگهداری و ترمیم معابر می باشد و افزایش آن نشان دهنده ارتقای کیفیت و دوام طرح های عمرانی است.

گفتنی است محاسبه و ارزیابی این شاخص از طریق نظارت های میدانی و اسنادی از ابتدای سال 1391 و به دستور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در دستور کار کارشناسان اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان ها قرار گرفت تا میزان تاثیر سیاست های مربوط به ارتقای کیفیت روی محصول نهایی پروژه های عمرانی به دقت سنجیده شود.

منبع: روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران

نظر شما