جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۷۰۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
تا اول مهر ماه امسال؛

جشنواره ییلاق ایل قشقایی در حاشیه دریاچه خلیج فارس برگزار می شود

سومین جشنواره ایل قشقایی پایتخت در حاشیه دریاچه شهدای خلیج فارس تا اول مهرماه پذیرای شهروندان و علاقه مندان به فراگیری آداب و سنن زندگی اقوام ایرانی و تجربه یک روز زندگی عشایری است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، حسین مرادی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: « جشنواره ییلاق ایل قشقایی همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر هر شب از ساعت 18 تا 24 با حضور ایلات و عشایر کشور از استانهای فارس، آذربایجان، کردستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد و... همجوار با دریاچه شهدای خلیج فارس شروع به کار کرده و با توجه به استقبال شهروندان تهرانی از این جشنواره، تا اول مهرماه ادامه خواهد داشت.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: « 15 غرفه برپا شده در محل برگزاری این جشنواره، شامل صنایع دستی، غذاهای محلی، محصولات لبنی و ... برای عرضه محصولات خود به بازدید کنندگان فعالیت می کند. اجرای موسیقی سنتی و ... از جمله برنامه های این جشنواره است که با مشارکت اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه 4 برگزار می شود. »

گفتنی است برگزاری این جشنواره بزرگ در پارکینگ غربی دریاچه و همجوار با بزرگترین پردیس تفریحی تفرجی پایتخت با استقبال بسیار خوبی از سوی اهالی پایتخت روبرو شده و بطور میانگین هرشب 400 نفر با حضور در محل برگزاری آن، از برنامه های این جشنواره استفاده می کنند.

برچسب ها: منطقه 22
نظر شما