جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۹
کد خبر: ۶۷۸۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

رقابت پژوهشگران محلات در جشنواره پژواک شمال تهران

نخستین جشنواره پژوهش ها و اطلاعات کاربردی محله ای با عنوان پژواک در شمال تهران برگزار می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، محورهای اصلی جشنواره پژواک شامل مقاله پژوهشی ، آثار پژوهشی محله‌ای ، گزارش هم‌اندیشی‌های محله‌ای ، ایده‌های پژوهشی محله‌ای ، ترسیم سیمای اجتماعی و فرهنگی محله (نیم‌رخ محله)، سند توسعه مطالعات، پژوهش‌های محلی است.
 
مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت: اولین ویژگی این جشنواره ، محله ای بودن آن است یعنی در هر محله، پژوهشگر طرحی را برای همان محله ارائه می دهد و برنامه ریزیها محله محور است و تمام ظرفیتهای منطقه ای و محله ای فعال می باشد.
وی افزود: همه شهروندان می توانند در این جشنواره شرکت کنند ولی  مخاطبان خاص شامل پژوهشگران محله ای هستند و مقایسه مقالات در هر گروه جداگانه انجام می شود. 
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی ابراز کرد: قرار گرفتن پژوهشگر محله در کنار مدیریت محله  و  تناسب کارها با نیازها و خواسته های هر محله  از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.
 
وی اظهار کرد: با پژوهش مبتنی بر مسایل محله ای گامی به سوی حل مشکل محله برخواهیم داشت ضمن اینکه از دستاوردهای جشنواره پژواک در صورتی می توان استفاده کرد که مبنای نظری و پژوهشی داشته باشد.
 
وی افزود: مدیران محله ها باید از تمام ظرفیتهای موجود استفاده کرده و با مسئولان پژوهش محلات تعامل بیشتری داشته باشند .
آثار ارسالی این جشنواره در آذرماه سالجاری به رقابت خواهند پرداخت، علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.PejvakeMahale.ir  مراجعه کنند.
نظر شما