جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۸۳۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
پاکساز خبر داد :

احداث پارکینگ خارج از حلقه مرکزی شهر از برنامه های طرح تفصیلی

مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری گفت : در طرح جدید تفصیلی پارکینگ ها در مناطقی غیر از مناطق مرکزی شهر مانند محلات مسکونی ، کار و فعالیت و تفرج گاه ها توصیه شده است.

به گزارش شهر، مجید پاکساز مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری با بیان این که پارکینگ های طبقاتی و عمومی در طرح تفصیلی جدید هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو به نام پارکینگ تعریف و برای آن برنامه ریزی شده است ، گفت: در طرح تفصیلی جدید تمام پارکینگ ها ی عمومی که از طرح های قبلی نیز تایید شده بودند حفظ شده و درمرحله بعدی پارکینگ های عمومی برنامه ریزی و برای ایجاد آن پیشنهادات لازم داده شده است .

وی با اشاره به اهمیت جانمایی پارکینگ در طرح جدید اظهار کرد : در طرح جدید پارکینگ هایی که مور توجه قرار دارد دارای اهمیت و حساسیت زیادی است و آن چه به عنوان یک ویژگی خاص مورد نظر قرار می گیرد آن است که این پارکینگ ها درحلقه مرکزی شهر ایجاد نشود تا جاذب سفر نباشد ، چراکه وقتی این پارکینگ ها در حلقه مرکزی شهر زیاد شوند تقاضای سفر پنهان را آشکار می کنند و مردم گرایش به تردد با وسایل شخصی به مناطق شلوغ و مرکزی شهر را بیشتر پیدا می کنند.

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران تصریح کرد : از این رو با توجه به طرح تفصیلی جدید پارکینگ ها در مناطقی غیر از مناطق مرکزی شهر مانند محلات مسکونی ، کار و فعالیت و تفرج گاه ها توصیه شده است.

پاکساز خاطر نشان کرد : به این وسیله پارکینگ ها در ضوابط طرح تفصیلی جدید با توجه به تعاریف و حساسیت های نظری آن ارتقا یافته است.

وی در ادامه افزود : ما معتقدیم تامین پارکینگ بدون ریشه یابی و حل معضل ترافیک شهر می تواند به وخامت معضل ترافیک در آینده منجر شود، چراکه به استناد تامین پارکینگ غالبا افزایش تراکم و تغییر کاربری توجیه می شود که این موضوع به هیچ عنوان مورد نظر ما نیست .

پاکساز تصریح کرد : از این رو با نگاهی صرفا کورکورانه و این که حتما باید نهضت پارکینگ سازی ایجاد شود برای این موضوع برنامه ریزی نشده و به طور حتم با توجه به مقوله های شهرسازی و ضوابط مشخص این کار صورت می گیرد.

نظر شما