جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۸۴۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷

بیماری وبا مهار شده است

عضو کمیسیون بهداشت، درمان مجلس از مهار شدن بیماری وبا در کشور خبر داد و گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شدت پیگیر مهار سرعت انتشار بیماری وبا است.

به گزارش شهر حمیدرضا عزیزی‌فارسانی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه با تشدید نظارت‌ها احتمال انتشار بیماری وبا کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر در کشور 187 نفر مبتلا به این بیماری شده‌اند که در مراحل درمانی قرار گرفته‌اند.

نماینده مردم کیار، کوهرنگ، اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که بیماری وبا به سرعت قابلیت انتشار در سطح جامعه را دارد، تصریح کرد: به راحتی می‌توان بیماری وبا را با برخی از اقدامات کنترلی مهار کرد.

نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بیماری وبا بسیار خطرناک بوده و می‌تواند منجر به مرگ افراد مبتلا به آن شود، یادآور شد: در خصوص این بیماری باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرده و اقدامات درمانی آغاز شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مهار شدن بیماری وبا در کشور خبر داد و گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شدت پیگیر مهار سرعت انتشار بیماری وبا است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با انتقاد از ضعف مرزبانی کشور در ورود و خروج اتباع بیگانه، تصریح کرد: بیماری وبا از سوی اتباع افغانی به کشور وارد شده که باید با تقویت مرزبانی از ورود چنین بیماری‌های واگیردار وارداتی جلوگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه ارتقا فرهنگ بهداشتی شهروندان نقش زیادی در مهار وبا دارد، ادامه داد: استفاده از آب یا غذای آلوده این بیماری را منتشر می کند.

به گزارش خبرنگار مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن روند کنترل بیماری وبا، گفت: با نزدیک شدن به اتمام فصل گرما بیماری وبا نیز کنترل می‌شود از این رو با اقدامات پیشگیرانه و ایجاد فرهنگ سازی می‌توانیم از بحرانی شدن سرعت انتشار وبا جلوگیری کنیم.

منبع: خانه ملت
نظر شما