جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۵
کد خبر: ۶۸۶۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
در رقابت گروه های نمایشی غرب پایتخت

پلکان اکبر رادی نمایشنامه خوانی می شود

گروه های نمایشی غرب پایتخت در رقابتی خلاقانه ، نمایش " پلکان " اثر مرحوم اکبر رادی را نمایشنامه خوانی می کنند.
به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 ، مسابقه نمایشنامه خوانی " پلکان " به همت کانون نمایش فرهنگسرای تهران برگزار می شود و علاوه بر گروه های نمایشی فعال در غرب پایتخت ،سایر گروه های نمایشی نیز می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

این گزارش می افزاید : اجرای گروه های نمایشی از اول آبان آغاز می شود و طی پنج جلسه تا پایان آذرماه تداوم یافته و سپس مراسم اختتامیه و تقدیر از گروه برگزیده ، برگزار خواهد شد.
 بر اساس این گزارش کانون نمایش فرهنگسرای تهران این مسابقه را با هدف ایجاد انگیزه و رقابت میان گروه های نمایشی جوان و آماتور و کشف استعدادهای برتر در حوزه نمایشنامه خوانی برگزار می کند و انتخاب اثری از اکبر رادی نیز با هدف تعیین معیاری حرفه ای برای این مسابقه صورت گرفته است.

گفتنی است اکبر رادی (۱۰متولد مهر ۱۳۱۸ - متوفی۵ دی ۱۳۸۶) نمایش‌نامه‌نویس معاصر ایرانی است. وی که دانش آموخته رشته علوم اجتماعی از دانشگاه تهران بود، تحصیل در دوره کارشناسی ارشد این رشته را نیمه کاره گذاشت و پس از طی دوره تربیت معلم در سال ۱۳۴۱، به شغل معلمی روی آورد. معلمی را از کلاس سوم دبستان مدرسه بامشاد و سپس ششم دبستان مدرسه شهرام در جنوب شهر تهران آغاز کرد و طی سی و دو سال، به تدریس ادبیات در سال چهارم دبیرستان، ادبیات نمایشی انستیتو مربیان امور هنری، نمایشنامه نویسی مقطع کارشناسی دانشگاه تهران و نمایشنامه نویسی پیشرفته کارشناسی ارشد دانشگاه هنر پرداخت و در سال ۱۳۷۳ بازنشسته شد. در سال ۱۳۴۱ نمایشنامه روزنه آبی را با هزینه شخصی و در سال ۱۳۴۳ نمایشنامه افول را با سرمایه گروه ادبی طرفه منتشر کرد. از جمله آثار اکبر رادی می‌توان به نمایش‌نامه‌های ملودی شهر بارانی ، آهنگ‌های شکلاتی ، هاملت با سالاد فصل ، شب روی سنگفرش خیس ، لبخند باشکوه آقای گیل ، ارثیه ایرانی ، روزنه آبی ، افول ، از پشت شیشه‌ها ، صیادان ، مرگ در پاییز ، آهسته با گل سرخ ، در مه بخوان ، پلکان ، منجی در صبح نمناک وآمیز قلمدون اشاره کرد.

علاقمندان برای ثبت نام در کانون نمایش فرهنگسرای تهران می توانند به نشانی  بزرگراه حکیم غرب ، سه راه دهکده المپیک ، پشت دبیرستان اندیشه ، بوستان باغ نو ، فرهنگسرای تهران مراجعه نموده و یا با شماره های  44143780 و44141133 تماس بگیرند.
نظر شما