جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۶
کد خبر: ۶۹۵۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷

اجرای مانور فرضي زلزله در مدارس جنوب تهران

دبير ستاد مديريت بحران منطقه 20 از برگزاري مانور هاي آرامش و پناهگيري و مقابله در برابر زلزله و كارگاه هاي آموزشي در 15 مدرسه و مجتمع آموزشي این منطقه خبر داد.
به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 "محسن كريمي" دبير ستاد مديريت بحران منطقه با اعلام اين خبر گفت: به منظور ارتقاء آمادگي دانش آموزان و اولياء مدارس در هنگام بروز حوادث و وقايع غير منتظره و آشنایی با مبانی مدیریت بحران ، آمادگی مقابله با حوادث غيرمرقبه و اصول كمكهاي  اوليه و اطفاء حريق، کارگاه هاي اطفاء حريق و كمكهاي اوليه و مانورهاي آموزشی با موضوع پناه گيري ،آرامش و ‌تخليه اضطراري در مدارس و مجتمع هاي آموزشي برگزار شد.
وي با اشاره به اينكه آموزش دانش آموزان و اولياء آنها و معلمين مدارس در فرهنگ سازي رعايت اصول ايمني و روشهاي مقابله با حوادث در سطح جامعه بسيار تاثيرگذار است افزود: در همين راستا براي اولين بار سمينار آموزشي مديريت بحران و كارگاه تئوري و عملي اطفاء حريق با حضور اولياء دانش اموزان و معلمين مجمتع اموزرشي دخترانه و پسرانه دكتر حسابي در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان برگزار شد.
كريمي كاربردي كردن آموخته هاي دانش آموزان پيرامون زلزله را از مهمترين اهداف اين مانورها برشمرد و گفت: بر اساس سناريوي از پيش تعيين شده و وقوع  زلزله فرضي دانش آموزان شيوه پناهگيري صحيح، تخليه و خروج اضطراري را به شيوه صحيح عملياتي كرده و مراحل مختلف مقابله با زلزله شامل پناه گرفتن , حمل و کمک به مصدومان و حفظ آرامش و خونسردی به دانش آموزان آموزش داده شد.
دبير ستاد مديريت بحران منطقه با اشاره به آشنائي دانش آموزان با روشهاي اطفاء حريق اظهار داشت: در انتهاي اين مانور با حضور كارشناسان آتش نشاني دانش آموزان و اولیاء و مربیان با نحوه اطفاء حریق واستفاده از خاموش کننده ها آشنا شدند.
وي با اشاره به اينكه كارگاه هاي آموزشي مديريت بحران در مراكز اداري و تجاري نيز برگزار مي شود افزود: در راستاي ارتقاء اطلاعات كاركنان ادارات و دانش آموزان و اولياء و مربيان كارگاه هاي امداد و نجات و كمكهاي اوليه، اطفاء حريق و مانورهاي فرضي زلزله  به صورت مستمر برگزار مي شود.

نظر شما