جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۹۷۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
یک عضو شورای شهر تهران مطرح کرد

ضربه دولت دهم به محیط زیست کشور

یک عضو شورای شهر تهران گفت:" افزایش آلودگی هوا محصول بی برنامگی دولت قبل است، گفت: این بی برنامگی ضربات هولناکی را به بخش محیط زیست کشور وارد کرد.
به گزارش شهر غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به سهل انگاری دولت دهم نسبت به حفظ محیط زیست اظهار داشت: دولت قبلی با تاکید بر شعار تولید بنزین، صنایع پتروشیمی را وادار به ایجاد خط تولید بنزینی کردند که آن تصمیمات عجولانه موجب تولید بنزین بی کیفیت با میزان بَنزن بسیار بالا شد.

وی افزود: در آن زمان نظر کارشناسان مورد توجه قرار نگرفت و بعد از اینکه آلودگی هوا به شرایط بحرانی رسید بی سر و صدا بخشی از قضیه را پیشگیری کردند تا آلودگی هوا از همان حد غیر مجاز فراتر نرود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه" افزایش آلودگی هوا محصول بی برنامگی دولت قبل است، گفت: این بی برنامگی ضربات هولناکی را به بخش محیط زیست کشور وارد کرد.
 
انصاری با اشاره به راهکارهای موجود جهت کاهش آلودگی هوا تاکید کرد: باید حمل و نقل عمومی به سمت خصوصی سازی حرکت کند، ظرفیت حمل ونقل ریلی را به سه برابر ظرفیت موجود برسانیم و در نهایت مردم را در جهت استفاده از حمل ونقل همگانی سوق دهیم.  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به مالکیت 60 درصدی بخش خصوصی از کل ناوگان شرکت اتوبوسرانی گفت: به غیر از بخش خصوصی می توانیم از سرمایه گذاری شرکت های خارجی در پروژه های شهر تهران به عنوان عنصر جدی برای استفاده از حداقل امکانات برای بهره وری حد اکثری استفاده کنیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت،سلامت و محیط زیست به شدت استاندارد یورو5، تولید خودرو را با کیفیت و استاندارد بالا پیگیری می کند تا هر چه سریع تر بتوان آلودگی هوا را کاهش داد. همچنین رسانه ملی و احذاب رسانه باید به صورت علمی به مساله آلودگی محیط زیست نگاه کنند.

لازم به ذکر است دولت محمود احمدی نژاد برنامه های کوتاه مدتی از جمله خرید و نصب سپر یونی در برابر ریزگردها و فشار به خودرو سازهای داخلی جهت افزایش کیفیت خودرو انجام داد. اما نباید قافل بود که کیفیت خودرو ها و میزان آلایندگی خودرو های ساخت داخل چنان افتضاح است که تنها راه نجات، خارج کردن خط تولید خودروها و جایگزین کردن خودرو جدید بدون اخذ سود چندین برابری از مردم است.

منبع: تین نیوز

نظر شما