جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۰
کد خبر: ۶۹۷۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
در حسینیه فاطمه الزهرا (س) منطقه 7 انجام شد

برگزاری مراسم نمادین سیاه‌پوشی جامعه‌ مداحان تهران

مراسم نمادین سیاه‌پوشی جامعه‌ مداحان تهران با حضور بزرگان جامعه مداحی و دو هزارنفر از ذاکران اهل بیت (ع) برگزار ‌شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، در این مراسم که با حضور آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) برگزار ‌شد، اعضای گروه‌های مختلف مداحان در سطح شهر تهران از جمله خانه مداحان، کانون مداحان، بسیج مداحان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی ــ اجتماعی شهرداری تهران حضور داشتند.

این همایش دو هزار نفری در محل مسجد پادگان ولیعصر (عج) واقع در میدان سپاه برگزار شد. قرائت زیارت عاشورا ، سخنرانی و مداحی برخی از مداحان برجسته کشور و اقامه نماز از برنامه های این مراسم بود.

 در این مراسم نمادین رییس سازمان بسیج مداحان شهر تهران گفت:این مراسم هر ساله برگزار و مداحان سادات برجسته و پیشکسوت سراسر تهران شال عزای حسینی را بر گردن ذاکران و خادمان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می اندازند.

خرسندی افزود: در این مراسم مداحان با پوشیدن لباس سیاه و آمادگی  ظاهری برای عزای حسینی به لحاظ معنوی نیز با اشک چشم و سوز دل آماده ورود به سوگواری شهادت حضرت سید الشهدا (ع) می شوند.

در این مراسم  همچنین آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) ضمن تبیین اهداف قیام بزرگ عاشورا، تذکرات و درخواستهای خود را در سخنانی با جامعه مداحان مطرح کردند.

 در مراسم سیاهپوشان مداحان تهران مهندس جهاندار قائم مقام شهردار منطقه 7 و محمود منیعی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز حضور داشتند. 

نظر شما