جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۶
کد خبر: ۶۹۸۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵

7 درصد مردم به خاطر هزینه های سلامت زیر خط فقرند

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 7 درصد مردم به خاطر هزینه های سلامت زیر خط فقرند گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 15 هزار میلیارد ریال بیشتر از بودجه مصوب برای این بخش نیاز دارد که باید این کمبود به اعتبارات حوزه سلامت و درمان اضافه شود.
به گزارش شهر، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان، افزود: در برنامه پنجم توسعه مقرر شد هزینه افراد مستمندی که زیر بار سنگین هزینه های درمان هستند، به کمتر از یک درصد کاهش یابد؛ این در حالی است که هم اکنون هزینه درمان این افراد برابر با هفت درصد است.

وی با بیان آنکه صندوق های بیمه درمان از جمله تامین اجتماعی باید یکی شوند، اظهار داشت: دفترچه های بیمه درمانی باید یکسان شوند و جایگاه صنعت بیمه در کشور ارتقا یابد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه بر برون سپاری تاکید شده، گفت: با وجودی که کارهای خدماتی باید به مردم واگذار شود و به سمتی حرکت کنیم که بخش های خصوصی با بیمه ها قرارداد منعقد کنند اما هنوز بخش خصوصی رغبتی برای انعقاد قرارداد با بیمه های درمانی فعال در کشور ندارد.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اگر نتواند در دوره چهار ساله خدمتش مشکلات حوزه را حل و فصل نماید، هیچ موقع قادر به رفع مشکلات در این حوزه نخواهیم بود.

شهریاری تصریح کرد: وزرا باید به قانون پایبند باشند چرا که دولت یازدهم نیز به این امر اعتقاد دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون 17 صندوق بیمه درمانی در سراسر کشور وجود دارد و از مدیرعامل جدید بیمه سلامت ایرانیان درخواست می کنیم وضعیت بیمه ها را مشخص و درخصوص یکپارچه سازی آن اقدام کند.

نظر شما