جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۰۳۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
در سایت فرهنگسرای مجازی

دومین مرحله مسابقه «یاران آفتاب» آغاز شد

دومین مرحله مسابقه حل جدول «یاران آفتاب» از 22 تا 29 آبان ماه هم زمان با هفته دوم محرم شروع شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای مجازی، هم زمان با شروع هفته دوم ماه محرم، مرحله دوم مسابقه ی حل جدول « یاران آفتاب» نیز آغاز شد.

در این مرحله نیز، جدولی طراحی شده است که حروف اصلی آن بر اساس متنی برگرفته از کتاب «آفتاب در حجاب، اثر سید مهدی شجاعی» (با تصرف و تلخیص) است و زیر 10 کلمه آن خط کشیده شده و پررنگ تر از بقیه کلمات بوده و 7 کلمه دیگر آن در داخل متن نهفته است.

نحوه ی حل جدول :

در داخل متن، زیر 10 کلمه آن خط کشیده شده و شرکت کنندگان می بایست این کلمات یا واژه‌ها را در جهت های مختلف ( افقی، عمودی و مورب ) داخل جدول جست و جو کنند و بقیه کلمات (7 کلمه ) به صورت نهفته در داخل متن وجود دارد که پس از خواندن متن، می توانند آنها را نیز در جدول بیابند.

پس از یافتن هر کلمه و کلیلک روی آن (در جدول)، خانه جدول رنگی می شود و در پایان چند حرف باقی می‌ماند که از ترکیب و کنار هم قرار گرفتن این حروف، رمز جدول به دست می آید.

رمز جدول، نام یکی از یاران و اصحاب بزرگوار حضرت امام حسین ( علیه‌السلام ) در واقعه کربلا خواهد بود که شرکت کننده ها باید این نام‌ را در قسمت نمایش داده شده نوشته و ارسال کند.

لازم به ذکر است، برخی از حروف به تکرار در کلمات مورد استفاده قرار گرفته است. یعنی یک یا چند حرف از یک کلمه ممکن است در کلمات دیگر هم مورد استفاده قرار گرفته باشد.

جوایز مسابقه:

با توجه استقبال گسترده مخاطبان از این مسابقه و تعداد بسیار زیاد شرکت کنندگان، جوایز مسابقه در هر مرحله به 5 نفر از برندگان، جایزه 50 هزار تومانی اهدا خواهد شد،( این موضوع برای مسابقه مرحله ی اول نیز لحاظ خواهد شد) و در پایان نیز به 2 نفر از کسانی که در هر 4 مرحله به تمامی سوالات پاسخ صحیح داده باشند، یک دستگاه تبلت تعلق خواهد گرفت.

مهلت شرکت در مسابقه :

مهلت شرکت در دومین مرحله مسابقه یاران آفتاب از 22 تا 29 آبان ماه است.

نظر شما