جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۳
کد خبر: ۷۰۶۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
همزمان با طرح فوریتی لایروبی انهار و مسیلهای منطقه 22 صورت گرفته است؛

شست و شوی انهار برای جلوگیری از آبگرفتگی

با آغاز فصل بارندگي هاي فصلي، حوزه معاونت امور شهري و محيط زيست منطقه با هدف جمع آوري و دفع به موقع آبهاي سطحي همچنين رفع مشكلات عمراني مربوط نقاط آبگير موجود در گوشه و كنار منطقه اقداماتي انجام داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، حسين مرادي شهردار منطقه با اعلام اين خبر گفت: « رفع 18 نقطه آبگير و داراي مشكل آب ماندگي موجود در نواحي 4 گانه منطقه با احداث نهر، لوله گذاري، تكميل انهار و حفر چاههاي جذبي و اصلاح شيب معابر با آسفالت آنها همچنين تعريض انهار داراي مشكل آبگرفتگي از جمله اقدامات صورت گرفته از ابتداي اجراي طرح فوريتي لايروبي انهار و مسيل هاست . 25 هزار متر طول از كانالها و مسيلها و انهار خاكي، 23 هزار متر طول از انهار رو بسته و 220 هزار متر طول از انهار روباز در طول اجراي طرح طي 4 نوبت در محدوده منطقه 22 پاكسازي، لايروبي و شست و شو شده همچنين 2 هزار و 100 متر در عرض 30 متر از مسيل كن (60 كاميون مايلر) رسوب برداري گل ولاي شده است.»

شهردار منطقه 22 افزود: « طی اين طرح لايروبي، پاكسازي و شست و شوي تمامي انهار روباز و روبسته ، كانالها و مسيلهاي موجود در نواحي 4 گانه بويژه در حاشيه معابر بزرگراهي مدنظر قرار گرفته و در طول فصل بارش همچنان ادامه خواهد يافت. اين اقدامات در راستاي دستور العمل شهرداري تهران مبني بر شناسايي و رفع نقاط آبگير و آب مانده در مناطق با تشكيل جلسات متعدد با حضور معاونان حوزه هاي مختلف و شهرداران نواحي 4 گانه و ضمن بازديد ميداني برنامه ريزي شده و صورت گرفته است. »

برچسب ها: منطقه 22
نظر شما