جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۰
کد خبر: ۷۰۸۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
در ششمین نشست خانواده پایدار بیان شد؛

عاکفی: برای تربیت فرزندان باید از شاخصه های تربیتی اسلامی استفاده کرد

استاد اسماعیل عاکفی در نشست خانواده پایدار در فرهنگسرای ولاء بیان کرد: خانواده ها برای تربیت فرزندان خود بایداز شاخصه های تربیتی استفاده کنند که این شاخصه ها در قرآن کریم مطرح شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، ششمین جلسه از جلسات مشاوره گروهی خانواده پایدار با موضوع حقوق خانواده از منظر قرآن( تربیت فرزند) با حضور استاد عاکفی در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

در این جلسه دکتر اسماعیل عاکفی با اشاره به شاخصه های تربیتی دین مبین اسلام برای فرزندان بیان کرد: ما باید شاخصه های تربیتی را برای فرزندان خود بشناسیم تا بتوانیم آن ها را با توجه به سیره ائمه معصومین(ع) و آموزه های اخلاقی مشروح در قرآن کریم تربیت کنیم.

وی در خصوص این شاخصه ها ذکر کرد: انتخاب نام خوب برای فرزندان یکی از شاخصه های تربیت فرزندان است زیرا اسم هر شخص ورودی و معرفی نامه آن شخص به جامعه می شود.

عاکفی ادامه داد: برای فرزندان خود نام خوب و با شخصیت انتخاب کنید تا در سن بزرگسالی نیز بتوانند از آن نام استفاده کنند.

وی با توجه به شاخصه ی دوم مطرح کرد: خوب و درست حرف زدن همانند سلام و احوال پرسی را به فرزندان خود یاد دهیم تا بتوانند ارتباط خوب و با شخصیتی با جامعه برقرار کنند.

عاکفی ادامه داد: حرف خوب زدن با خوب حرف زدن فرق می کند پس حرف خوب زدن را به فرزندان خود یاد بدهید.

وی با اشاره به فرق بین حرف خوب زدن و خوب حرف زدن تاکید کرد: کسانی که تنها خوب حرف زدن را بلد هستند ممکن است در زندگی اشتباهات وخلاف هایی را انجام دهند.

عاکفی با اشاره به حرف خوبی که باید به فرزندان خود یاد بدهیم بیان کرد: اولین حرف خوبی را که فرزندان باید یاد بگیرند راستگویی است و خداوند در قرآن کریم به این ویژگی خود اشاره کرده است.

وی با توجه خصلت نکوهیده دروغگویی ذکر کرد: اگر انسان به دروغ گویی عادت کند حاضر می شود تا امام زمان خود را از بین ببرد همانند آن هایی که به دروغ بیعت بین خود و امام حسین(ع) را شکستند و ایشان را به شهادت رساندند.

عاکفی با اشاره به وفای به عهد به عنوان یکی از فضائل اخلاقی پسندیده مومن بیان کرد: تعهد پذیری و وفای به عهد را از کودکی به فرزندان خود یاد بدهیم.

عاکفی در ادامه ذکر کرد: به فرزندان خود یاد بدهیم تا نسبت به عهد و پیمان خود متعهد باشند زیرا خداوند در قرآن کریم در سوره ی مائده بر وفای به عهد تاکید کرده است.

وی با اشاره به فضیلت رازداری و ستار العیوب بودن خالق هستی گفت: افزود: به فرزندان خود رازداری را آموزش بدهیم چرا که خداوند دارای صفت عیب پوشی و رازداری است و به این خصلت پسندیده تاکید بسیارکرده است.

عاکفی با اشاره به به نصیحت پذیری تصریح کرد: والدین نیز باید نصیحت پذیر باشند، چرا که الگوی فرزندان خود هستند و باید بدین طریق، این رفتار را به فرزندان خود یاد بدهید.

وی در پایان با اشاره به دیگرشاخصه های تربیتی دینی مطرح کرد: فرزندان باید عزت نفس داشته باشند و والدین ضمن تقویت عزت نفس در فرزندان باید از آنان را از غرور کاذب و تکبر و خودخواهی نهی کرده و ایشان را با آموزه های اخلاقی و اسوه ائمه اطهار(ع) آشنا سازند.

ششمین جلسه از جلسات مشاوره گروهی خانواده پایدار با حضور استاد عاکفی 3 آذر ماه ساعت 15 در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

علاقه مندان برای شرکت در این سلسله جلسات و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 33370701- 33753031 تماس حاصل فرمایند.

نظر شما