جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۳
کد خبر: ۷۰۹۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
دبیرکل اکو مطرح کرد

افتتاح بوستان اکو نماد اهمیت همکاری کشورهای عضو است

دبیرکل اکو گفت: ایران با افتتاح بوستان اکو نشان داد که برای اهداف سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) اهمیت قائل است.
به گزارش شهر مراسم بهره برداری از بوستان اکو با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران ،محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه و وزرا، سفرا و هیات های کشورهای عضو اکو شامل افغانستان ، جمهوری آذربایجان ، قزاقستان ، قرقیزستان، پاکستان ، تاجیکستان، ترکیه ، ترکمنستان و ازبکستان برگزار شد.  

دراین مراسم افتخار حسین عارف، رییس موسسه فرهنگی اکو طی سخنانی ضمن ابرازخرسندی از راه اندازی نماد فرهنگی مشترک میان کشورهای عضو اکو این نماد را زمینه ای برای ادامه همکاری ها مشترک توصیف کرد.

در ادامه شامیل العسکروف، دبیرکل اکو ابراز داشت: ما امروز برای افتتاح بوستان نوروز و نماد اکو به اینجا امده ایم. از این فرصت استفاده می کنم تا تشکر ویژه خودم را از دکتر قالیباف شهردارمحترم تهران برای حمایتی که از ایده تشکیل این پارک داشتند، اعلام کنم .

وی ادامه داد: همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران تشکر بسیار می کنم. چراکه این نشان دهنده اهمیتی است که ایران برای اهداف اکو قائل است و امیدوارم این حمایت ها همچنان ادامه داشته باشد .

دبیر کل اکو تصریح کرد: افتتاح این پارک برای سازمان اکو فرصت مناسبی است که فعالیت ها و برنامه ها را بیشتر معرفی کنیم تا به نفع مردم منطقه باشد. چراکه متاسفانه درمیان مردم منطقه آگاهی زیادی نسبت به اکو وجود ندارد. از این رو امیدوارم تاسیس این پارک به این هدف کمک کند .
وی گفت: از افتتاح این بوستان و نماد اکو بسیار خوشحالیم و بر این باوریم که پارک اکو می تواند برای مناسبت های فرهنگی در اختیار قرار گیرد.

العسکروف در ادامه افزود: پیوندهای فرهنگی و هنری میان مردم کشورهای عضو اکو بسیار مهم است و مطمئن هستم درماه ها و سالهای آینده آگاهی بیشتری به مردم درباره اکو و فعالیت های آن داده می شود .

دبیرکل اکو همچنین گفت: ما می توانیم مسائل مربوط به میراث فرهنگی را برای مردم دنبال کنیم و می توان دراین زمینه گام های مشترکی برداشت.

العسکروف در پایان از شهردار تهران بابت این که ایده راه اندازی بوستان اکو را به مرحله عملی رساند، تقدیر و تشکر کرد .

در پایان این مراسم از آیین رونمایی از تمبر اکو با حضور شهردار تهران، وزیر امورخارجه ، روسا و وزا ، سفرا و روسای هیات های عضو اکو بر گزار شد. همچنین مراسم رونمایی از لوح اکو با حضور شهردار تهران و وزیر امور خارجه برگزارشد.

در حاشیه این مراسم دکتر محمدجواد ظریف به همراه شهردار تهران از قسمت های مختلف بوستان اکو بازدید کردند. همچنین وزیر امورخارجه با حضور در پلانتاریوم تهران از نزدیک در جریان روند ساخت و پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

 درجریان بازدید دکتر محمدجواد ظریف از بوستان نوروز مهندس مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران توضیحاتی درباره احداث 1200پارک در شهر تهران، تکمیل کمربند سبز تهران، استانداردسازی سرانه فضای سبز و انتخاب شهرداری تهران به عنوان مرکز اموزش جنگل کاری شهری در خاورمیانه ارایه کرد.

همچنین احمدمسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره نامگذاری بوستان های نوروز و اکو و وجود نوروز به عنوان وجه مشترک همه کشورهای عضو اکو پرداخت.

رییس شورای شهر همچنین توضیحاتی درباره بوستان مشاهیر ارایه داد که مورد استقبال وزیر امورخارجه واقع شد.


خبرهای مرتبط
نظر شما